Avui dimecres 30 de setembre es compleixen 10 anys de la inauguració del pont Lo Passador, que uneix, creuant l'Ebre, els municipis de Deltebre (Baix Ebre) i Sant Jaume d'Enveja (Montsià).
Per commemorar este aniversari, els dos municipis estrenaran este dimecres un nou sistema d’il·luminació del pont i que permetrà donar llum i color a Lo Passador per celebrar les fites i dates més destacades. Esta actuació ha estat finançada íntegrament pel departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.
A banda de la il·luminació del pont Lo Passador, els dos ajuntaments també estan treballant per organitzar una ruta de tapes conjunta entre els bars i restaurants dels dos municipis. La voluntat és que esta siga la ruta de tapes de referència del Delta i que permeta seguir projectant i posant en valor la cuina i el producte local i de proximitat.
Tot i que l’actual context marcat per la pandèmia no ha permès la celebració de cap acte de commemoració, els dos ajuntaments estrenaran per les seves xarxes socials un vídeo de commemoració dels deu anys del pont.
Segons l'alcalde de Deltebre, Lluís Soler, "Lo Passador és a dia d’avui una infraestructura que simbolitza el desenvolupament social i econòmic del Delta de l’Ebre, no només des de la cohesió i la millora de la comunicació entre les dues poblacions, sinó també des de la projecció del Delta en clau d’atracció turística". Per aquest motiu, Soler ha explicat que "els dos ajuntaments hem de seguir treballant conjuntament en qüestions de present i de futur que ens permetin seguir avançant com a territori".
En la mateixa línia, l’alcalde de Sant Jaume d’Enveja, Joan Castor Gonell, ha detallat que "Lo Passador ha suposat un abans i un després per a la història dels dos municipis, i una oportunitat per tal que Deltebre i Sant Jaume d’Enveja puguen realitzar accions conjuntes en benefici dels veïns i veïnes de les dues poblacions".
Deltebre i Sant Jaume celebren els 10 anys de lo Passador amb l'estrena d'un nou sistema d'il·luminació del pont
Els dos municipis també volen refermar els seus lligams amb l'organització conjunta d'una ruta de tapes entre els establiments de restauració
Ara a portada
Publicat el 30 de setembre de 2020 a les 12:18
Actualitzat el 30 de setembre de 2020 a les 12:35
Et pot interessar
-
Societat La CUP aposta per recuperar la gestió pública de l’aigua a Tortosa
-
Societat Kronospan invertirà 30 milions d'euros per instal·lar el primer parc eòlic del polígon industrial Catalunya Sud
-
Societat Les reivindicacions de l'1 de maig a Tortosa: jornada de 37,5 hores i hospital universitari
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 1 al 4 de maig