Del riu Ebre a la Ràpita: la prova pilot amb remers alemanys per captar turisme esportiu

El projecte vol consolidar estades regulars i posicionar el territori al mercat internacional

Publicat el 30 d’abril de 2026 a les 17:18

Este divendres comença la prova pilot amb remers alemanys que faran una ruta des del riu Ebre al port de la Ràpita. La prova vol marcar l’inici d’un model de turisme nàutic regular del mercat alemany en què els remers i remeres facin estades temporals a les Terres de l’Ebre.

L’objectiu d'esta iniciativa és captar un turisme actiu que aposti per la sostenibilitat, la qualitat de les instal·lacions i els serveis, que a més faci visites pel territori. Després, estos turistes faran de prescriptors al seu país i ajudaran a la internacionalització del territori. La base de les estades dels equips de rem estarà a la Ràpita, on el port serà la base i la badia dels Alfacs i el riu Ebre els espais per on desenvoluparan l’activitat.

Este dijous, els remers alemanys han tingut l’oportunitat de testejar una moderna embarcació desmuntable i sostenible, propietat de l’Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre (IDECE), per facilitar la navegació pel riu Ebre. La prova s’organitza en quatre etapes de descens entre el riu Ebre i la badia dels Alfacs, navegant per Ascó, Benifallet, Tortosa, Gola de Migjorn i la Ràpita. La logística d’estes quatre etapes per a l’equip alemany de rem mixt anirà a càrrec del Club de Rem de Tortosa.

L'equip mixt compost per 10 remers i remeres d’ Alemanya té previst fer les etapes següents: d'Ascó a Benifallet l'1 de maig; de Benifallet a Tortosa el 2 de maig; de Tortosa a la Gola de Migjorn el 3 de maig; i d'allí fins al port de la Ràpita l'últim dia, el 4 de maig.

Delta Ebre Port

Este nou producte va néixer arran dels contactes establerts entre Delta Ebre Port i la Federació Alemanya de Rem a la fira Boot Düsseldorf el gener de 2025. Fruit d’esta trobada, a finals de març de 2025, es va organitzar un viatge de prospecció al territori. Esta acció ha permès definir una proposta turística que actualment s’està promocionant al mercat turístic alemany i que esta setmana ja és una realitat a les Terres de l’Ebre.

L’acció promocional la lidera el grup Delta Ebre Port integrat per les institucions següents: Ports de la Generalitat, l’Ajuntament de la Ràpita, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona a les Terres de l’Ebre i la Cambra de Comerç de Tortosa. A més, el viatge de prospecció va comptar amb la col·laboració de l’Agència Catalana de Turisme, l’IDECE i el Club de Rem Tortosa.