L'Ajuntament de Tortosa reclama als governs de l'Estat espanyol i de la Generalitat de Catalunya que adopten mesures urgents encaminades a garantir la pervivència del delta de l'Ebre. Ho fa, pocs dies després del greu temporal Glòria, que ha tingut afectació al municipi de Tortosa, i en general a tot el litoral català, amb especial incidència al Delta. La força del temporal de mar ha malmès platges, ha fet retrocedir la línia de mar i ha negat camps d'arròs amb aigua salada, fet que evidencia la fragilitat mediambiental de la desembocadura de l'Ebre i que suposa greus perjuís per a la natura i l'economia de la zona.
El ple ha debatut tres mocions relacionades amb esta qüestió: una, presentada de manera conjunta pels grups de Junts, ERC i PSC, i una altra, de Movem, han comptat amb el vot unànime de tota la corporació municipal. La tercera, de Ciutadans, també ha quedat aprovada, amb l'abstenció d'ERC i el vot contrari de la CUP.
Juntament amb estes mocions, també han quedat aprovades per unanimitat dos mocions proposades pel grup municipal republicà: la que proposa la promoció de les instal·lacions d'autoconsum amb energia fotovoltaica en l'àmbit municipal, amb bonificacions en impostos, i la que reclama un servei ferroviari digne a les estacions de Tortosa i les Terres de l'Ebre.
Pel que fa a la resta de mocions, també ha prosperat l'altra moció presentada per Ciutadans, de suport a la commemoració del Dia Internacional contra la Corrupció, i la de Movem, demanant la creació de l'Autoritat Territorial de Mobilitat de les Terres de l'Ebre. En canvi, s'han rebutjat les dos mocions de la CUP: per a la contractació d'un tècnic en polítiques ambientals i per la major transparència dels recursos que es dediquen a la publicitat institucional i les empreses municipals.
El ple ha començat amb la presa de possessió de la nova regidora del consistori, Estefanía Valdés, del grup municipal del PSC. A l'ordre del dia, també s'ha aprovat el règim de dedicació parcial per al primer tinent d'alcalde i regidor d'Urbanisme, Cultura i Fires, Enric Roig.
Modificació del POUM per a la descatalogació del monument
Un dels punts del ple ha sigut l'aprovació inicial de la modificació puntual del POUM, per descatalogar el Monument a la Batalla de l'Ebre en compliment de l'acord del plenari anterior. Hi han votat a favor tots els grups excepte Ciutadans, que hi ha votat en contra.
Tortosa demana als governs espanyol i català mesures urgents per contrarestar la regressió al Delta
El ple també aprova per unanimitat la promoció d'instal·lacions fotovoltaiques d'autoconsum i la petició d'una millor connexió ferroviària

- Presa de possessió de la regidora del PSC Estefanía Valdés -
- Cedida
ARA A PORTADA
Publicat el 04 de febrer de 2020 a les 09:47
Actualitzat el 04 de febrer de 2020 a les 10:05
Et pot interessar
-
Política Santa Bàrbara formalitza el relleu a l’alcaldia: Josep Lluís Gimeno d'ERC pren el testimoni d’Antoni Ollés de Junts
-
Política L'alcalde d'Amposta passa balanç al 45% de les accions del PAM assolides a mig mandat
-
Política L'alcalde d'Amposta tornarà a ser candidat per aspirar a un quart mandat
-
Política Deltebre: consolidació d’un lideratge personalista en un consistori sense oposició real
-
Política L'Ampolla escollirà entre 5 projectes en els pressupostos participatius
-
Política Tortosa: dos anys de govern d'esquerres amb la pressió de l'oposició al clatell