El cap de llista d'ERC a les eleccions espanyoles, Gabriel Rufián, ha carregat este dimecres contra el president del govern espanyol en funcions i líder del PSOE, Pedro Sánchez, per haver "rebentat" la separació de poders "inherent" en qualsevol democràcia i li ha demanat que deixe de fer el "ridícul".
Després que Sánchez haja reivindicat el seu control sobre la Fiscalia per extradir Puigdemont, Rufián ha lamentat que amenace en utilitzar la fiscalia "contra la dissidència política catalana". "Pedro, ningú com tu es mereix ser derrotat a Catalunya el proper 10-N, deixa de fer el ridícul", va exclamar des del mítinc central d'ERC a les Terres de l'Ebre, que es va celebrar a Flix. El republicà va defensar la via del diàleg i la democràcia que defensa ERC i va demanar la victòria a Catalunya el proper diumenge.
Al llarg de l'acte a Flix els republicans van enviar mostres de suport i condol a l'expresident de la Generalitat Carles Puigdemont per la mort del seu pare.
Durant la intervenció, Rufián va ironitzar que la Junta Electoral Central (JEC) hauria de prohibir fer el "ridícul" en campanya, en relació a Sánchez. Un dia més, Rufián va avisar que si el PSOE "pot triar, triarà la pitjor opció" i serà la gran coalició entre PP i PSOE. "Un pacte entre PSOE, PP i Cs suposarà una regressió brutal en drets civils, socials i nacionals. L'únic obstacle som nosaltres", ha apuntat.
Per la seua banda, el president del Parlament, Roger Torrent, va criticar Sánchez per ser "pitjor" que l'expresident del govern espanyol Mariano Rajoy. Va dir que se li ha escapat del control esta campanya per la seua "obsessió" amb la gran coalició. Torrent ha dit que si Sánchez vol empresonar "li diem que guanyarem pels presos, exiliats i represaliats".
"No podem permetre que a Catalunya guanye el PSOE. Este diumenge ens hi juguem molt. El 10N va de repressió o de democràcia; del règim del 78 o de República; de la gran coalició de PP, PSOE i Cs o d’ERC. I creieu-me que guanyarem", ha dit Torrent.
El número tres de la candidatura Joan Josep Nuet va fer una crida a "concentrar el vot" el 10-N amb ERC. Així, va apel·lar a persones que en el passat han votat socialista, comuns o convergents per votar "el partit que pot guanyar les eleccions del 10-N, ERC". "Del groc del 10N se’n recordaran tota la vida. El 10N votem contra la sentència. Concentrem el vot en la força de política que pot guanyar el 10N: en Esquerra Republicana i Sobiranistes", va manifestar.
La secretària general adjunta d'ERC, Marta Vilalta, va demanar a la ciutadania "no rendir-se" i "persistir" malgrat les estratègies de "repressió", "guerra bruta" i "por" de l'Estat. "Tenim clar que l’adversari és l’Estat, que fa una operació de guerra bruta, amb una sincronització de tots els poders, per tal de criminalitzar i perseguir l’independentisme", va expressar.
Rufián acusa Sánchez, des de Flix, d'haver «rebentat» la separació de poders a l'Estat
Els republicans van celebrar l'acte central de campanya a les Terres de l'Ebre este dimecres
Ara a portada
Publicat el 07 de novembre de 2019 a les 12:55
Actualitzat el 07 de novembre de 2019 a les 15:37
Et pot interessar
-
Política L'Ajuntament de Tortosa estudia accions legals davant possibles irregularitats en l'adjudicació d'obres a la SAMO
-
Política Queda deserta la licitació per construir una pista esportiva a l'antic col·legi dels Josepets de Tortosa
-
Política Junts per Tortosa veu «absurd» que es qüestione la viabilitat dels terrenys del Camí de Roquetes per al nou hospital
-
Política Paneque presenta a les Terres de l'Ebre les bases de la primera convocatòria de solars públics