Ascó impulsa una campanya per dinamitzar les compres a la trentena de comerços de la població

El pla d'accions vol donar a conèixer l'oferta als visitants i fidelitzar els clients locals

Vista de la façana fluvial d'Ascó.
Vista de la façana fluvial d'Ascó. | Cedida
Redacció
20 de setembre del 2023
Actualitzat a les 18:52h
La regidoria de Turisme i Comerç i Projecció Econòmica de l’Ajuntament d’Ascó posa en marxa un pla d’accions vinculades a la dinamització del comerç a la població. El passat mes d’agost es va donar el tret de sortida amb una primera reunió de treball en la que hi van participar la regidora de Turisme i Comerç i Projecció Econòmica, Carolina Bages; quasi una vintena de comerciants del municipi i l’agència de comunicació Quimeras, empresa que s’encarrega de la coordinació de les trobades i l’organització i execució de les campanyes de comunicació.

Els objectius d’este pla d’acció són, per una banda, donar a conèixer el comerç d’Ascó als visitants de la població i, d’altra banda, augmentar la fidelització dels habitants del poble al seu comerç. L’execució de les accions respon a les conclusions dels estudis i anàlisis previs que la regidoria havia ja encarregat així com a l’escolta i treball conjunts amb els comerços.

Donar a conèixer el comerç als visitants

Una de les necessitats que ha plantejat el sector empresarial del comerç és aprofitar aquells fluxos de gent que arriben a la població però que no tenen prou incentiu per fer-hi les seues compres. Inclou les famílies que porten els infants a practicar esports al pavelló o els turistes que venen atrets pel llagut Roget, per exemple. En esta línia, es crearà una campanya de comunicació en espais visibles per a este perfil de clients potencials del comerç per reforçar la idea que aprofiten el seu temps a Ascó per fer les compres. També es revisarà la informació disponible en línia per tal de fer-la propera, atractiva i útil.

Incrementar la fidelització de la població

Una de les altres accions a treballar és com incrementar la repetició de compra de la pròpia població, que en estudis fets anteriorment situa en només el 16% la gent que compra “normalment” a negocis del poble. En esta línia de treball es posaran en marxa diferents campanyes d’atracció de venda, com siga la campanya de Nadal, amb una gimcana d’enigmes, concursos i sortejos. Esta campanya respon també a la necessitat de sensibilitzar els més petits de casa sobre la importància del comerç local. Així mateix, es crearan una sèrie de materials audiovisual també per donar a conèixer els negocis i les persones que hi ha al seu darrere. Finalment, també s’activarà una campanya que premie la fidelitat a través d’un sistema de bons que et retornen part de les teues compres locals per tal de continuar comprant.

El teixit comercial d’Ascó està format per més de 30 negocis que cobrixen sectors com la restauració i l’oci, alimentació, bellesa, salut, formació o bricolatge, entre d’altres, i que ajuden a mantenir vius els carrers i places de la població.