El Ple de l’Ajuntament d’Alcanar aprova el cartipàs municipal del mandat 2023-2027

El nou govern, s’articula a partir de quatre eixos de govern: les persones, els sectors productius, la cultura i la sostenibilitat

Façana de l'Ajuntament d'Alcanar este matí
Façana de l'Ajuntament d'Alcanar este matí | Aguaita.cat
Aguaita.cat
04 de juliol del 2023
Actualitzat a les 9:53h
L’alcalded’Alcanar, JoanRoig, va signar el decret amb la nova organització política de l’Administració municipal, que es va presentar en el ple extraordinari celebrat el dijous 29 de juny.

La direcció política i executiva, formada per setregidors i regidores al govern, s’articula a partir de quatre eixos de govern: les persones, els sectors productius, la cultura i la sostenibilitat.  

A banda de les regidories que ja existien, se n’han creat de noves per a marcar el rumb d’aquest mandat, com la de Redacció del Pla General Urbanístic, la d’Equipaments Municipals, la de Mercats Municipals, la de Projecció de Poble o la de Promoció de la Llengua Catalana. Les regidories d’Infància, Adolescència, Joventut i Gent gran s’han fusionat dins de la de Cicles Vitals. La Regidoria d’Agricultura i Entorn Rural i la de Vincle amb el País Valencià passen a dependre directament d’Alcaldia, per tal de donar rellevància i prioritat a aquests afers.

Joan Roig ha explicat que este cartipàs està concebut per a emprendre la transformació que es durà a terme els pròxims quatre anys: “L’objectiu és passar dels 10.000 habitants, constituir-nos legalment com a ciutat i d’esta forma poder estirar més ajudes i subvencions per a poder desenvolupar projectes transcendentals per a la transformació del municipi”. 

En este sentit, ha destacat projectes com ara “la millora de les infraestructures, començant per la zona dels Codonyers, els equipaments esportius i, evidentment, la redacció del Pla d’ordenació urbanística, que serà el nostre full de ruta en l’àmbit urbanístic durant els pròxims quaranta anys”.

Pel que fa a les assistències, dels set membres de l’equip de govern, dos seran en dedicació exclusiva, dos en dedicació parcial i tres aniran per assistències. 

El cartipàs de l'Ajuntament d'Alcanar és partirari, a banda de l’alcalde, hi ha tres dones regidores i tres hòmens regidors dins l’equip de govern, el portaveu del qual serà Marc Chavalera. Pel que fa a les tinències d’alcaldia, Txell Ulldemolins serà la primera, Xavi Barrera el segon, Mar Amorós la tercera i Axel Sorolla el quart.

Les regidories s’han organitzat de la manera següent:

JoanRoig:

- Cap de Personal
- Cap de Governació i Seguretat. Cap de la Policia Local
- Regidoria d’Agricultura i Entorn Rural
- Regidoria de Vincle amb el País Valencià
- Resta de funcions reservades a l’alcaldia

MireiaGarriga:

- Regidoria d’Urbanisme, Patrimoni i Ordenació del Territori
- Regidoria de la Brigada Municipal d’Obres i Serveis
- Direcció de l’Oficina de Redacció del Pla General Urbanístic

MarcChavalera

- Regidoria d’Economia i Hisenda
- Regidoria d’Empresa, Indústria, Comerç i Turisme
- Regidoria de Pesca
- Regidoria de la Banda Municipal de Música
- Regidoria de Recursos Humans

MarSanchoAmorós

- Regidoria de Comunicació i Transparència
- Regidoria de les Cases
- Regidoria d’Afers Socials i Famílies
- Regidoria de Polítiques d’Igualtat i Col·lectiu LGTBI+
- Regidoria d’Acollida, Acompanyament i Nova Ciutadania
- Regidoria de Projecció de Poble

XaviBarrera

- Regidoria d’Educació (+EMMA i EMAP)
- Regidoria de Cultura
- Regidoria de Tradicions
- Regidoria de Promoció de la Llengua Catalana

TxellUlldemolins

- Regidoria de Participació Ciutadana i Entitats Municipals
- Regidoria d’Equipaments Municipals
- Regidoria de Mercats Municipals
- Regidoria de Festes
- Regidoria de Cicles Vitals (infància, adolescència, joventut i gent gran)
- Regidoria d’Alcanar Platja

AxelSorolla

- Regidoria d’Esports
- Regidoria de Medi Ambient
- Regidoria de Salut
- Regidoria de Benestar Animal