L'alcalde de Deltebre (Baix Ebre), Lluís Soler (JxCat), és des d'aquest divendres el nou president de l'Associació Catalana de Municipis (ACM). En el seu primer discurs, Soler ha reivindicat el compromís del món local "amb l'anhel col·lectiu del poble català i amb les aspiracions d'un país que vol ser lliure".
"El municipalisme serà sempre un aliat del país, sempre que calgui tornarem a sortir al carrer, pacíficament, democràticament i cívicament però carregats de raó i de voluntat democràtica", ha afirmat el ja president de l'ACM que ha assegurat que "cap presó ni sentència injusta" podrà aturar "la voluntat del poble".
La consellera de la Presidència, Meritxell Budó, ha agraït el "suport explícit" dels alcaldes al procés havent hagut d'afrontar, també, "amenaces i repressió".
Es preveu que un cop siga oficial la seua renúncia a la plaça a la Diputació, Soler seria substituït per l'alcaldessa de Tortosa, Meritell Roigé que,al seu torn, també hauria de deixar la presidència del CAT en aquest nou relleu de cadires postprocés.
L'Associació Catalana de Municipis, ha estat clau durant aquests anys de Procés, com a suport des dels municipis a la causa independentista.
La candidatura de Soler ha estat objecte de disputa política dins el PDeCAT entre afins al president Puigdemont i post convergents que volen tornar a escenaris anteriors on el partit no tenia un caire sobiranista.
Lluís Soler, es va presentar a les municipals amb un altra marca del partit "Enlairem Deltebre" apostant per una manera de fer pròpia pel municipi i desmarcant-se de la línia traçada pel President Puigdemont.
Lluís Soler, nou president de l'ACM: «El municipalisme serà sempre un aliat del país»
L'alcalde de Deltebre situa com a "objectiu prioritari" del mandat crear una "única entitat" amb la FMC
ARA A PORTADA
Publicat el
20 de setembre de 2019 a
les 15:13
Actualitzat el
20 de setembre de 2019 a les
15:43
Et pot interessar
-
Societat
L’IDECE posa en marxa la campanya de navegació de l’Ebre amb millores en seguretat
-
Societat
El Vaticà envia el sacerdot tortosí Jordi Bertomeu a reparar les víctimes del Sodalici al Perú
-
Societat
La línia pediàtrica de Tortosa fomenta la lectura a les sales d’espera per reduir l’ús de pantalles
-
Societat
Obres i talls de trànsit durant deu dies a la carretera entre la Galera i la Miliana
-
Societat
El castell de Móra d'Ebre reobre amb nova oferta turística i patrimonial
-
Societat
La Diputació de Tarragona ultima la Via Verda de la Val de Zafán entre Roquetes i la Ràpita
