La Generalitat destina 9,1 milions a ajuts per dinamitzar el comerç en municipis menuts

Esta nova línia d’ajuts aposta per la transformació digital i reforçar el teixit comercial als pobles de menys de 10.000 habitants

  • Acte de presentació dels ajuts al comerç d'aquest 2025 a la Delegació del Govern a les Terres de l'Ebre -
Publicat el 03 de juny de 2025 a les 14:49

El Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat ha presentat enguany un pla de subvencions al comerç i l’artesania dotat amb 9,1 milions d’euros, orientat a donar suport especialment als municipis de menys de 10.000 habitants. Este pla està format per vuit programes que inclouen mesures per a la dinamització comercial, obertura de nous establiments i la transformació digital del sector.

La directora general de Comerç, Marta Angerri, i el director del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), Moisés Rodríguez, han explicat que la principal novetat del pla és una línia d’ajuts específica per a aquells pobles petits que vulguin implementar polítiques de foment comercial i organitzar activitats de dinamització, ja siga a través de l’ajuntament o del món associatiu mitjançant convenis amb el consistori.

En el cas de les Terres de l’Ebre, més de la meitat dels ajuts concedits l’any passat van anar a parar a projectes d’obertura, reforma i millora d’establiments comercials i parades de mercats municipals, amb un total de 49 projectes finançats. També es va donar suport a quinze actuacions dins el programa de xarxa comercial i artesania, amb més de 112.000 euros destinats.

Angerri ha posat èmfasi en la necessitat de donar suport al teixit associatiu comercial, perquè són ells qui dinamitzen els carrers i espais comercials, un aspecte clau per enfortir el sector davant dels reptes actuals.

D’altra banda, este pla incorpora una línia d’ajuts per a la transformació digital de les empreses comercials i parades de mercats, per millorar-ne la competitivitat i el grau de maduresa tecnològica.

Finalment, la directora general ha reconegut que l’impacte de les grans plataformes de venda per internet és un gran desafiament per al comerç local, però ha afirmat que la solució passa per “tornar als bàsics”, donant vida als carrers i fomentant la cohesió social, a més de professionalitzar i fer créixer el sector.