El Servei de Protecció de la Natura (SEPRONA) de la Guàrdia Civil de Tarragona investiga una dona de 43 anys, veïna de les Cases d’Alcanar, per la seua presumpta implicació en un cas de maltractament animal. L’actuació es va iniciar després de rebre un avís que alertava de la presència d’un gos en males condicions en una urbanització del municipi.
Segons la Guàrdia Civil, un cop els agents es van personar al lloc, van poder comprovar el "lamentable estat" de l’animal i el van traslladar immediatament al veterinari de la Ràpita, on va rebre una primera assistència. Després de la valoració realitzada per la professional sanitària, se li va diagnosticar una patologia de caràcter molt greu.
Malgrat els esforços realitzats per intentar salvar-li la vida, l’animal finalment no va sobreviure. Segons les primeres investigacions, les causes de la mort de l’animal estan directament relacionades amb l’absència prolongada de les cures bàsiques necessàries per garantir-ne el benestar i la supervivència.
Per estos fets, la dona està investigada com a presumpta autora d’un delicte de maltractament animal. Les diligències instruïdes han estat posades a disposició de la Secció d’Instrucció del Tribunal d’Instància de Tortosa, en funcions de guàrdia.
