La Generalitat llança una campanya per promoure els ports com a espais a l'aire lliure i segurs

La nova campanya de promoció “Viu els ports” va destinada al mercat de proximitat

Fotograma del vídeo promocional de la campanya.
Fotograma del vídeo promocional de la campanya. | Cedida
Aguaita.cat
09 de juliol del 2020
Actualitzat a les 17:28h
L’empresa pública Ports de la Generalitat ha dissenyat una campanya promocional amb l’eslògan “Viu els ports”, que mostra els ports com a instal·lacions preparades, obertes, segures, sense massificació, idònies per a l’estiu i la tardor i amb una àmplia oferta d’activitats. La campanya engloba els 45 ports gestionats per la Generalitat de Catalunya i vol ser una entrada d’aire fresc i un esquer per ajudar a reactivar l’activitat portuària, afectada per la crisi sanitària.

Ports de la Generalitat ha establert una línia estratègica per potenciar els ports des de tres eixos: l’impuls a les infraestructures portuàries que s’estan potenciant, modernitzant i adaptant al canvi climàtic; l’establiment de mesures econòmiques per pal·liar els efectes econòmics de la crisi sanitària en els usuaris, gestors i agents portuaris; i la promoció per donar suport a l’activitat portuària.

Viu els ports

La nova campanya de promoció “Viu els ports” va destinada al mercat de proximitat i vol convidar la ciutadania a conèixer millor els ports i la seua activitat. L’objectiu és que els ciutadans i ciutadanes s’animen a anar als ports per gaudir d’un espai a l’aire lliure com és el mar, llogar un vaixell per hores o dies, practicar activitats nàutiques, turístiques i d’oci, visitar la subhasta del peix o tastar els productes de proximitat com el peix en els restaurants dels recintes portuaris.

La campanya es compon d’un vídeo, bàners, anuncis, creativitats i posts. Es difondrà durant un mes entre mitjans de comunicació generalistes i especialitzats, online i offline, plataformes turístiques i nàutiques i xarxes socials. El vídeo mostra una família que va a un port, lloga un vaixell, mira la descàrrega del peix i assaborix els productes de proximitat en un dels restaurants del port. És una petita mostra del gran ventall d’activitats que es poden fer en els recintes portuaris. Si us el voleu descarregar, aquí teniu l’enllaç del vídeo curt i del vídeo llarg  .

9.000 llocs de treball

L’activitat dels 45 ports gestionats per la Generalitat de Catalunya, no inclosos els ports de Barcelona i Tarragona, d’interès general,  genera una facturació de 992 milions d’euros anuals i 9.135 llocs de treball entre directes, indirectes i induïts. Esta informació està extreta d’un estudi elaborat pel Laboratori de Transferència de la Universitat de Barcelona, publicat l’any 2017.

Estes dades posen en relleu que els ports esdevenen una indústria productiva que impulsa el desenvolupament de l’economia catalana. Ara, els agents, els gestors i els usuaris estan patint els efectes econòmics a causa de la crisi sanitària. En este escenari, Ports de la Generalitat llança esta campanya per donar suport i promoure l’activitat que es fa als ports entre la ciutadania, per tal que s’aprope als ports i conega millor la seua vida i l’oferta d’activitat que tenen per passar-hi un dia i, si els agrada, poder repetir.