El Servei Català de Trànsit (SCT) ha posat en marxa els tràmits per restringir la circulació de vehicles pesants a diversos trams de l'N-340 i a l'N-240, a Tarragona, Terres de l'Ebre, Barcelona i Lleida. En concret, la proposta de resolució establix restringir els vehicles o conjunts de vehicles de transport de mercaderies de 4 o més eixos, iguals o superiors a 26 tones. Els trams afectats són l'N-340 entre Alcanar i l'Hospitalet de l'Infant i entre Altafulla i Vilafranca del Penedès, i el tram de l'N-240 entre les Borges Blanques i Montblanc. Trànsit ha enviat el tràmit d'audiència als organismes, entitats i associacions del sector del transport de mercaderies implicats en les restriccions que disposen d'un període de 10 dies hàbils per presentar al·legacions i suggeriments. La resolució entrarà en vigor un cop es publique al DOGC i es faran efectives les bonificacions corresponents que s'aplicaran a les autopistes AP-7 i AP-2 en estos trams.
El Servei Català de Trànsit ha elaborat l'esborrany de la resolució per la qual es modificarà la Resolució INT/3014/2017, de 29 de desembre, on s'establixen les restriccions a la circulació durant l'any 2018. A les restriccions de l'N-II, s'hi afegiran els trams concrets de prohibició a l'N-340 i a l'N-240.
Trànsit apunta que l'objectiu d'estes restriccions és "contribuir a reduir la sinistralitat en estes carreteres i millorar la mobilitat, fins que les característiques de les infraestructures assolisquen una major seguretat i fluïdesa viària".
Els tram afectats són a l'N-340 des del punt quilomètric 1.058 a Alcanar fins al punt quilomètric 1.122 a l'Hospitalet de l’Infant i els vehicles afectats podran utilitzar com a itinerari preferent el delimitat a l'AP-7 entre els recorreguts provinents de Castelló, i la sortida número 38, a l'Hospitalet de l’Infant. Pel que fa al tram de l'N-340 des del punt quilomètric 1.176,4 a Altafulla fins al punt quilomètric 1.209,5 a Vilafranca del Penedès i els vehicles afectats per esta restricció podran utilitzar com a itinerari preferent el delimitat per l'AP-7 entre les sortides número 32, Altafulla, i la número 30, a Vilafranca del Penedès (sud).
D'acord amb el plantejament que va transmetre el Ministeri de Foment als alcaldes del Pacte de Berà, que havia estat acordat prèviament amb la Generalitat abans de l'aplicació de l'article 155, els vehicles pesants que es desvien per l'autopista tindran una bonificació del 42,5% del peatge en el cas de trajectes llargs, i del 50% els locals. Els residents que circulen amb vehicles lleugers entre Alcanar i Vilafranca durant 24 hores com a màxim quedaran exempts de pagar peatge.
Trànsit inicia els tràmits per restringir la circulació de vehicles pesants a l'N-340
Un cop es publique al DOGC seran efectives les bonificacions per transitar per l'AP-7 i l'AP-2
ARA A PORTADA
-
Es manté la prohibició de banyar-se a les platges de l'Ametlla de Mar però ja ha marxat la taca a l'aigua Redacció
-
-
Neixen un centenar de tortugues careta al Delta de l'Ebre, les primeres de la temporada Sílvia Berbís Morelló
-
El GEPEC denuncia l'“alt impacte” ambiental de la repotenciació del parc eòlic les Colladetes del Perelló Redacció
Publicat el 04 de juliol de 2018 a les 16:09
Actualitzat el 04 de juliol de 2018 a les 17:29
Et pot interessar
-
Societat El turisme al litoral ebrenc este juliol: menys gent i menys despesa
-
Societat Què fer el cap de setmana del 8 al 10 d'agost a les Terres de l'Ebre?
-
Societat La URV proposa un bus circular per reduir l’ús del cotxe al delta de l’Ebre
-
Societat El punt lila mòbil atén gairebé 2.000 persones en quinze dies a Tarragona i l'Ebre
-
Societat Horta de Sant Joan fa una crida urgent davant el deteriorament de l’espai natural de Les Olles
-
Societat Paüls estrena un nou local per a la gent gran