Quatre dels set detinguts esta setmana en l'operació policial contra la xarxa pornografia infantil amb base a Tortosa són reincidents i ja havien estat condemnats fa vint anys pels mateixos motius.
Els antecedents d’estos 4 membres de la xarxa de pedofília són per casos de prostitució, corrupció de menors i pornografia. Ara, en el cas detectat a Catalunya, el nombre total de víctimes és d'una vuitantena, dels quals 29 ja han estat identificades. D’estes, 7 havien estat tutelades en algun moment pel sistema de protecció a la infància de la Generalitat, que va ser qui va poder detectar la situació i que ha acabat desembocant en la desarticulació de la banda.
Pel que fa als antics casos, l'Audiència de Bilbao i la de València van condemnar 3 dels detinguts a penes de presó per gravar vídeos amb abusos a menors als anys 90. Un dels judicis celebrat a València el 1996 va causar un gran impacte mediàtic a l'època. L’Audiència de València jutjava 8 homes acusats de formar part d'una xarxa desmantellada el 1994 en la qual es va captar 27 menors d'entre 8 i 16 anys. En aquell juí, un dels condemnat va reconèixer que s'havien gravat entre els anys 1984 i 1994 vídeos de contingut sexual amb menors a diversos pisos de València.
El pis d'este mateix condemnat -en llibertat des de 2007 - va ser registrat per la Guàrdia Civil en el marc d'esta nova xarxa de pedòfils destapada i que tenia entre les seues bases Tortosa. Al seu domicili s'hi ha trobat desenes de pel·lícules i una mena de plató de televisió, on suposadament es gravarien les cintes de contingut pornogràfic amb menors.
Quatre dels set detinguts per la xarxa de pornografia infantil són reincidents
Un dels integrants de l'entramat va ser condemnat per fets similars i es trobava en llibertat des de 2007

- Un dels homes jutjats el 1996 a València acusat de pertànyer a una xarxa de pornografia infantil. -
- TV3
ARA A PORTADA
Publicat el 12 d’agost de 2016 a les 12:39
Actualitzat el 12 d’agost de 2016 a les 15:52
Et pot interessar
-
Societat La Diada de l'Ostra de l'Ampolla encén la primavera gastronòmica a la costa ebrenca
-
Societat Tortosa ja té les reines i hereus majors de les festes de la Cinta 2025
-
Societat L’Arrossera obre les portes com a nou espai de talent, creació i identitat a Deltebre
-
Societat José Luis Arín confia en un pontificat de Lleó XIV continuista però amb una empremta pròpia
-
Societat Romà Casanova: «L'Església és una de les institucions que més i millor ha gestionat la pederàstia»
-
Societat «Ràpita Olé»: Un dia de germanor, alegria i flamenc a La Ràpita