El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) ha publicat este dimarts les noves restriccions acordades amb el ministeri de Sanitat per a la contenció de la pandèmia de la Covid-19. Les mesures, signades per la consellera de Salut, Alba Vergés, inclouen la prohibició de fumar a la via pública quan no es pugui respectar una distància interpersonal d'almenys dos metres.
Esta prohibició, que ha entrat en vigor este mateix dimarts, també s'aplica a qualsevol dispositiu d'inhalació de tabac, pipes d'aigua, catximbes o assimilats. Els incompliments a la resolució seran "constitutius d'infracció administrativa" d'acord amb el decret del 4 d'agost que va establir multes d'entre 100 i 3.000 euros en el cas de les infraccions lleus i fins als 600.000 en el cas de les molt greus.
La nova mesura també estableix que les activitats d'hoteleria i restauració hauran de tancar abans de la una de la matinada, sense que puguin admetre nous clients abans de la mitjanit. Inclou la recomanació de limitar les trobades socials a un màxim de 10 persones.
Hotels, restaurants, terrasses, bars i guinguetes també hauran de garantir la distància d'un metre i mig tant en el servei de barra com entre les taules o agrupacions de taules, que no podran superar les 10 persones.
[noticiadiari]2/207423[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/207321[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/207422[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201967[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/205332[/noticiadiari]
Prohibit fumar al carrer si no es pot mantenir la distància de seguretat
La prohibició està vigent des d'este dimarts i també obliga els bars a tancar a la una de la matinada

- Una persona subjecta una cigarreta. -
- Pixabay
ARA A PORTADA
Publicat el 18 d’agost de 2020 a les 09:23
Actualitzat el 18 d’agost de 2020 a les 09:25
Et pot interessar
-
Societat Amposta fa el primer pas per regular els habitatges d’ús turístic i limitar-los a 2.000
-
Societat El forçut Joan Ferrer, de Deltebre, guanya el concurs televisiu «Traitors»
-
Societat Marxa enrere d’Educació: l’actual directora seguirà un any més a l’Institut Dertosa de Tortosa
-
Societat Protecció Civil manté el pla Procicat en alerta per onada de calor intensa fins al 2 de juliol
-
Societat L’habitatge nou s’estanca a l’Ebre: la promoció cau un 15,7%
-
Societat Vinebre supera els 42 graus per segon dia consecutiu de calorada