Ports de la Generalitat ha finalitzat les obres del pantalà del port de les Cases d’Alcanar, on els pròxims dies s’han d’amarrar embarcacions pesqueres i xàrters. La nova infraestructura dóna millor servei a les activitats pesquera i esportiva i potencia l’activitat turística al municipi. El projecte, inclòs en el Pla d’inversions 2014-2017 de l’empresa pública, ha suposat una inversió de 104.000 euros i un termini d’execució de dos mesos.
Les embarcacions de pesca s’amarraran a la banda de ponent, quedant integrades a la dàrsena pesquera. Així mateix, els vaixells esportius destinats a xàrter es col·locaran a la part de llevant, quedant incorporats a la dàrsena nauticoesportiva.
Estalvi de recursos naturals
L’actuació ha consistit en el reforç de les pilones que són la base per sostenir el pantalà i la col·locació d’un nou terra amb plaques de formigó. Després, la superfície s’ha pavimentat. El nou pantalà té una longitud de 70 metres i una amplada de tres metres.
La infraestructura s’ha dotat d’una xarxa de serveis amb aigua potable, electricitat i enllumenat públic. Les torretes de subministrament d’aigua potable i d’energia elèctrica han incorporat sistemes de prepagament. Així mateix, les làmpades d’enllumenat públic funcionen amb làmpades LED per estalviar recursos naturals.
A més, el pantalà s’ha dotat de norais per a amarrar les embarcacions i defenses per a evitar que el casc de les embarcacions topi amb la nova infraestructura durant la maniobra d’amarratge.
Ports finalitza el pantalà per a vaixells pesquers i xàrters a les Cases d'Alcanar
La nova infraestructura servirà per donar servei tant al sector pesquer com al turístic i esportiu
ARA A PORTADA
-
-
-
El forçut de Deltebre Joan Ferrer és un dels 18 jugadors de «Traitors», el nou programa d’Antena 3 Sílvia Berbís Morelló
-
Cinta Galiana: «Hi ha una manca de lideratge i coordinació sobre els transports a les Terres de l’Ebre» Xavi Llambrich
-
El Tren de les Dones: 40 anys de lluita feminista i antimilitarista a Tortosa Sílvia Altadill i Martínez
Publicat el 21 de juliol de 2016 a les 16:15
Actualitzat el 21 de juliol de 2016 a les 16:27
Et pot interessar
-
Societat Amposta ret homenatge a les llevadores amb una plaça commemorativa
-
Societat Eurecat d'Amposta desenvoluparà una nova generació de reactors de metanol
-
Societat Una experiència immersiva sobre els riscos de l'alcohol, a la final de l’Audi Creativity Challenge 2025
-
Societat Caixes de peix sostenibles: una aliança entre pescadors i arrossaires per reduir plàstics