L'arxiver, historiador i poeta Jesús Massip ha mort este dilluns l'edat de 94 anys.
Així ho ha comunicat l'Ajuntament de Tortosa, a través d'un breu comunicat a les xarxes socials: "Un dels grans referents de les lletres i de la cultura de la ciutat, que va merèixer el reconeixement com a Creu de Sant Jordi", ha apuntat.
Massip va néixer a Roquetes al 1927 i era doctorat en dret i va ser director del Museu-Arxiu de Tortosa des del 6 de juny de 1960 i fins al 1992. Juntament amb el seu amic, el poeta i assagista Gerard Vergés, va fundar la revista Gèmenis.
Massip, també va ocupar els càrrecs de director de l'Escola d'Arts Aplicades i Oficis Artístics de Tortosa, del 1971 al 1991, com a Delegat del Patrimoni Historicoartístic de la zona de l'Ebre del 1960 al 1980, i com a professor d'Història de l'Art i d'Història del Dret de la Delegació de la Universitat a Distància de Tortosa (UNED), del 1974 al 1983.
A més d’autor d’un seguit de treballs bibliogràfics tant de caràcter històric com poètic, com Llibre d’hores (1988) i Cendra vivent (2002), four membre de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi.
Al 2015 li fou concedida la Creu de Sant Jordi "en reconeixement a la seua dedicació a la cultura des dels anys més difícils"
Mor als 94 anys l'arxiver, historiador i poeta ebrenc Jesús Massip
Al 2015 li fou concedida la Creu de Sant Jordi "en reconeixement a la seua dedicació a la cultura des dels anys més difícils"
Ara a portada
-
Societat Kronospan invertirà 30 milions d'euros per instal·lar el primer parc eòlic del polígon industrial Catalunya Sud Redacció
-
Societat Les reivindicacions de l'1 de maig a Tortosa: jornada de 37,5 hores i hospital universitari Redacció
-
Societat «És el primer cop que m'he sentit tan desconnectada»: testimonis ebrencs de l'apagada Xavi Llambrich
-
-
Publicat el 27 de setembre de 2021 a les 11:11
Actualitzat el 27 de setembre de 2021 a les 15:58
Et pot interessar
-
Societat La CUP aposta per recuperar la gestió pública de l’aigua a Tortosa
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 1 al 4 de maig
-
Societat Expoebre a Tortosa: la fira que uneix territori, innovació i tradició en un esdeveniment únic
-
Societat El trànsit de camions creix prop del 50% en tres anys a l’AP-7