L’Hospital Comarcal d’Amposta assumirà el cost de les infiltracions d’àcid hialurònic a aquells pacients que tinguen prescripció mèdica.
És una decisió provisional fins que el CatSalut marque les directrius definitives per a tot el sector sanitari de Catalunya. Fins ara, els pacients havien d’adquirir el medicament a la farmàcia i a l’Hospital Comarcal d’Amposta els hi injectaven de manera gratuïta. Ara, però, el mateix Hospital, a traves del seu servei de farmàcia els hi facilitarà també el medicament, sempre que el metge o metgessa determini, seguint el protocol establert pel departament de Traumatologia, que ho requereix.
Així ho ha decidit la direcció de l’Hospital després de rebre una comunicació del CatSalut alertant que els centres que injectaven l’àcid hialurònic comprat pel pacient a les farmàcies havien d’aturar esta pràctica perquè en cap cas es pot demanar el pagament als usuaris. Malgrat que el CatSalut també assenyala que està estudiant també aquells centres en que l’àcid hialurònic es compra com a material sanitari i s’injecta als pacients de forma gratuïta per poder centralitzar el servei, deixa als centres que realitzen la tècnica si seguir-ho fent. "Com que no volem deixar de prestar aquest servei, que considerem necessari, hem decidit facilitar també el medicament, sempre seguint el protocol", destaca l’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, també president del Consell d’Administració de l’Hospital, qui assenyala que ara "esta pràctica es farà de manera provisional fins rebre les indicacions definitives per part de la regió sanitària".
L’Hospital Comarcal d’Amposta assumirà el cost de les injeccions d’àcid hialurònic sota prescripció
Fins ara, l’Hospital Comarcal només realitzava la tècnica i era el pacient qui havia d’assumir el cost del medicament
Ara a portada
-
Societat Kronospan invertirà 30 milions d'euros per instal·lar el primer parc eòlic del polígon industrial Catalunya Sud Redacció
-
Societat Les reivindicacions de l'1 de maig a Tortosa: jornada de 37,5 hores i hospital universitari Redacció
-
Societat «És el primer cop que m'he sentit tan desconnectada»: testimonis ebrencs de l'apagada Xavi Llambrich
-
-
Publicat el 06 de març de 2024 a les 08:04
Actualitzat el 06 de març de 2024 a les 08:18
Et pot interessar
-
Societat La CUP aposta per recuperar la gestió pública de l’aigua a Tortosa
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 1 al 4 de maig
-
Societat Expoebre a Tortosa: la fira que uneix territori, innovació i tradició en un esdeveniment únic
-
Societat El trànsit de camions creix prop del 50% en tres anys a l’AP-7