La XII Fira del Rovelló arriba en una temporada que ha començat amb força després d'anys més irregulars. La Fira, que tindrà lloc el 3 i 4 de novembre, posarà a l'aparador un dels productes més característics de les muntanyes del massís del Port: els bolets.
L'exalcaldessa dels Reguers i impulsora de la fira, Esther Vidal, serà l'encarregada d'inaugurar esta edició el dissabte 3 de novembre. Ja des del matí es podran visitar les quaranta parades de la fira i participar en les activitats programades, entre les quals destaca la marató solidària de recollida de menjar en favor del Banc d'Aliments de les Terres de l'Ebre. L'activitat consistirà en trenar la tira de pauma més llarga possible, amb la col·laboració de totes les persones que hi vulguen participar. Es durà a terme dissabte al migdia a la pista de ball d'estiu.
Precisament, l'art de llatar tindrà un protagonisme destacat al programa, ja que, segons ha destacat l'alcaldessa dels Reguers, Anna Rehues, "és un tret característic del poble i no podem deixar perdre aquesta tradició". És per això que també han previst tallers per ensenyar com fer cabassos. El folklore ebrenc també hi serà present amb les actuacions de la Colla Jove de Dolçainers de Tortosa, dissabte a les 18.30 h, o amb una ballada de jotes, diumenge a les 17 h, que comptarà amb la participació de grups de Deltebre, Sant Jaume d'Enveja, Tivenys, Santa Bàrbara i Benifallet.
D'altra banda, els mestres del morter de la Fira de l'Oli de Jesús, faran un tast d'allioli dissabte a les 12.30 h. El programa també inclou una nit jove, dissabte a partir de les 23 h, a la pista de ball d'hivern.
L'art de llatar pauma serà l'estrella de la Fira del Rovelló dels Reguers
La Fira dels bolets es celebrarà els dies 3 i 4 de novembre

- El Rovelló és el protagonista de la fira dels Reguers. -
- CTFC
ARA A PORTADA
-
-
Vilalba dels Arcs impulsa un servei públic d'electricitat i no cobrarà als veïns pel consum Redacció
-
Universitats prem l'accelerador per impulsar els estudis de Medicina al campus ebrenc de la URV Redacció
-
-
Tercer niu de tortuga careta al Delta de l’Ebre en una temporada rècord de nidificacions Xavi Llambrich
Publicat el 30 d’octubre de 2018 a les 18:05
Actualitzat el 30 d’octubre de 2018 a les 18:10
Et pot interessar
-
Societat Els professors de l'Institut Deltebre surten a defensar la candidata apartada de la direcció de l'Institut Dertosa
-
Societat Móra d'Ebre aplica mesures per reduir les col·lisions de vehicles dins del nucli urbà
-
Societat Una retallada de mestres posa en risc l’Escola 1 d’Abril de la Palma d’Ebre
-
Societat L'Ajuntament de Tortosa modifica el pressupost per pagar hores extra a la Policia Local i a la Brigada
-
Societat La flamenca Emma aproparà als turistes el projecte de recerca en càncer de mama
-
Societat Avís de tempestes i crescudes sobtades de lleres a l’interior de les Terres de l’Ebre