L'Ajuntament de l'Ametlla de Mar, al Baix Ebre, ha suspès temporalment les llicències per construir centrals eòliques i solars. El consistori ha iniciat una modificació puntual del POUM (Pla d'Ordenació Urbanística Municipal) per regular i limitar les zones del terme municipal on es podran implantar estes instal·lacions. Mentre es defineix, les empreses no podran construir centrals.
El municipi vol contribuir a la generació d'energia renovable, però està molest amb projectes com el parc eòlic l'Ametlló (amb acord favorable de l'emplaçament) pel seu impacte paisatgístic i agrícola. "És la reacció a què hi ha empreses que independentment de la voluntat de l'Ajuntament han començat a gestionar via Ponència de Renovables projectes", ha explicat l'alcalde, Jordi Gaseni. .
El consistori va encarregar al març un estudi per fer esta ordenació, per regular i limitar les zones del terme municipal on implantar instal·lacions de producció d'energia fotovoltaica i eòlica, davant l'allau de projectes que s'estan produint. En l'últim plenari, l'Ajuntament de l'Ametlla de Mar ha aprovat, per unanimitat, l'inici de la tramitació de la modificació del pla urbanístic.
El consistori ha trobat també amb esta modificació la manera de suspendre la concessió de llicències d'obra mentre no es completi l'ordenació. "Si hem de tocar les normes i els emplaçaments i la regulació en depèn quin espai, no pot ser que en paral·lel en presentin projectes perquè no seria just. Si estem discutint i estudiant com l'Ametlla de Mar pot col·laborar i assumir part de les energies renovables que surten del decret, hem de suspendre les llicències", ha apuntat Gaseni.
Diumenge hi ha convocada una concentració de protesta per exigir una transició energètica justa i la derogació de l'actual decret. "És un projecte eòlic que tindria un gran impacte al paisatge agrícola i natural que coneixem", ha remarcat l'alcalde. "La voluntat del municipi és que no ens podem oposar a les energies renovables, però un projecte com l'Ametlló no ens beneficia sinó que ens perjudica", ha afegit.
L'Ametlla de Mar suspèn les llicències per construir centrals eòliques i solars
El consistori inicia la modificació urbanística per regular la implantació d'estes instal·lacions
ARA A PORTADA
Publicat el 31 de maig de 2021 a les 12:38
Actualitzat el 31 de maig de 2021 a les 12:48
Et pot interessar
-
Societat Descobreixen a Tivenys una torre romana de vigilància de les guerres sertorianes
-
Societat Xerta demana explicacions pel «descontrol» del foc la primera nit
-
Societat La Diputació aprovarà l'1 d'agost el projecte definitiu de la carretera entre la Ràpita i Poble Nou
-
Societat Marina Cambrils gestionarà durant 15 anys la dàrsena esportiva de les Cases d’Alcanar
-
Societat Catorze empreses digitals volen establir-se a les Terres de l’Ebre amb el suport dels Fons de Transició Nuclear
-
Societat Els cinc alcaldes de pobles afectats pel foc reclamen per carta la declaració de zona catastròfica