Este diumenge 13 d'abril a partir de les 12 del migdia tindrà lloc a la plaça Joan Miró la Diada Castellera de l’Ametlla de Mar, que es durà a terme en el marc de la 23a edició de la Fira Alternativa. “Los Xics Caleros portaran a plaça castells de sis, i un dels objectius que ens hem marcat és poder descarregar un 2 de 6, una de les fites de la temporada passada”, subratlla Dani Bas, Cap de Colla de Los Xics Caleros, en una nota de premsa emesa per l’Ajuntament. I és que fa tot just tres setmanes que han encetat els assajos. Amb esta Diada Los Xics Caleros donen el tret de sortida a una temporada plena de reptes on preveuen aconseguir descarregar castells de 7.
D’altra banda, acompanyaran als Xics Caleros, la Colla Castellera de Sant Pere i Sant Pau i una colla de gama extra com és la dels Minyons de Terrassa. Així es concentraran prop de 500 persones a la Plaça Joan Miró. La diada està patrocinada per al Diputació de Tarragona i compta amb el suport de l’Ajuntament de l’Ametlla de Mar, i la col·laboració de la Confraria de Pescadors. A més, a partir de dos quarts de deu hi ha previst la preparació d’un esmorzar popular.
Castells pel Dret a Decidir
Una de les properes cites és la jornada de Castells al Món organitzada per Òmnium Cultural en la qual hi participaran Los Xics Caleros a Miravet el 8 de juny. En aquesta ocasió els acompanyaran els Castellers de Cambrils. Aixecar castells per demanar el dret a decidir és l'objectiu d'Òmnium Cultural a l'hora de presentar una "proposta de mobilització internacional", de manera que el 8 de juny s'alçaran simultàniament castells a set ciutats europees --París, Brussel·les, Londres, Lisboa, Ginebra, Berlín i Barcelona-- per reivindicar el dret dels catalans de celebrar la consulta sobiranista.
La proposta vol aprofitar la rellevància internacional del món casteller, declarat Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la Unesco, per enviar un missatge a Europa i projectar al món la reclamació del dret a decidir dels catalans.
L’Ametlla de Mar estrena temporada este diumenge amb la Diada Castellera
Societat
Los Xics Caleros estaran acompanyats de la Colla Castellera de Sant Pere i Sant Pau i una colla de gamma extra com són els Minyons de Terrassa
ARA A PORTADA
-
-
Successos El temporal deixa una desena d’incidents i un ampli dispositiu de rescat a la costa de l’Ebre Sílvia Berbís Morelló | Joan Navarro
-
Successos Dos adults i un nadó queden a la deriva amb una embarcació avariada a la costa de l’Ametlla de Mar Joan Navarro
-
-
Economia Tortosa surt de la zona tensa residencial però alerta que la problemàtica d'accés a l'habitatge continua ACN
Publicat el
12 d’abril de 2014 a
les 20:35
Et pot interessar
-
Societat
Correfocs, gegants i focs artificials: la ciència que s'amaga darrere de la Festa de la Cinta
-
Societat
Alcanar recupera l’entorn natural de la Torre del Moro després de restaurar l’antiga pedrera
-
Societat
L'eclipsi vora el mar: «Una experiència així s'ha de viure des d'un lloc espectacular»
-
Societat
«He sentit una sensació com que s’acabava el món»
-
Societat
Cuines solars, telescopis i jocs de taula per omplir la llarga espera al Trabucador
-
Societat
Roquetes es reivindica com a punt de trobada científica en el dia de l’eclipsi
