L'alcalde d'Alcanar denuncia la troballa d'un micro ocult al seu despatx

Ajornada la declaració de Mercè Colomé

Publicat el 13 de febrer de 2015 a les 09:33
Actualitzat el 13 de febrer de 2015 a les 14:01

Alfons Montserrat, en una foto d'arxiu l'octubre passat. Foto: S.C.


L’alcalde d’Alcanar, Alfons Montserrat, podria haver estat víctima d’escoltes il·legals. Així ho ha fet públic esta setmana en revelar que el mes d’octubre passat van localitzar un micròfon ocult al seu despatx de l’ajuntament.

Davant la “sospita” i la “sensació”, des de feia temps, que es podia fer algun tipus d’escolta d’allò que es parlava al seu despatx, Montserrat va contractar una empresa especialitzada en la detecció d’este tipus d’aparells. “La intenció era contractar l’empresa per a que ens confirmés que les nostres sospites no eren certes. La sorpresa va arribar quan ens van dir que sí, que tenia un micròfon al meu despatx”, afirma.

Després de realitzar un escaneig en diferents punts, l’empresa especialitzada va detectar el micròfon amagat en un test. Un cop constatat que l’aparell no havia estat col·locat allà amb autorització judicial, es van denunciar els fets al jutjat d’instrucció número 4 d’Amposta amb l’objectiu que es puga determinar l’autoria d’un fet que l’alcalde considera “molt greu”.

La descoberta del micròfon es va produir el 29 d’octubre, 11 dies després de la segona entrada de la Guàrdia Civil a l’Ajuntament per realitzar un escorcoll en el marc de l’operació ‘Carraus’ que investiga la possible manipulació continuada en el temps (2008-2014) en 35 concursos públics d'obres de la localitat. 

Precisament este divendres havia de declarar com a imputada al jutjat d’instrucció número 4 d’Amposta l’exsecretària del consistori, Mercè Colomè, considerada testimoni de càrrec en el cas. Però la seua declaració ha estat ajornada.

Bona part de les acusacions formulades en les denúncies, -una anònima i l'altra presentada pel militant de CiU, Andreu Queralt- van ser ratificades posteriorment per Colomé, una figura considerada clau en el progrés de la denúncia però envoltada per la polèmica. L’equip de govern de l'Ajuntament d'Alcanar va demanar a la jutjessa la recusació del seu testimoni, així com de la participació de la Guàrdia Civil, per la possible relació sentimental de Colomè amb el comandament de la Guàrdia Civil que dirigeix l'operatiu del cas. Totes dues peticions van ser rebutjades en primera instància pel Jutjat d'Amposta i per l'Audència de Tarragona.