Millorar els triangles verds de l’avinguda Catalunya així com solucionar diferents problemes de manteniment. Aquest és el principal objectiu de les obres de millora d’aquest espai, que just han començat aquesta setmana. A més de dignificar l’espai, les obres també volen millorar la infiltració de l’aigua de pluja al sòl, disminuir l’escorrentia eliminant els pendents del parterre, substituir la gespa per altres espècies amb un requeriment hídric menor i més sostenibles, augmentar la cobertura verda i florida del parterre amb diferents espècies i de diferents volums a diferents alçades.
Per aconseguir tot això, les obres inclouen l’eliminació de gespa i millora de la terra, el canvi del sistema de reg, la plantació d’herbàcies amb flors, la plantació de plantes mida arbustiva amb flors i la plantació de palmeres pindo, espècie no afectada per la plaga de l’escarabat morrut. Amb l’actuació es conserven i se sanegen les palmeres existents afectades per la plaga del morrut.
Segons l’alcalde, Adam Tomàs, per primer cop es fan projectes de les zones verdes tenint en compte criteris de futur, de convivència entre les espècies i l’entorn urbà, sostenibilitat i garanties per a l’arbrat.
L’Ajuntament d’Amposta inicia les obres de millora d’espais verds a l’avinguda Catalunya
Entre altres coses, es millorarà el terra, es canviarà el sistema de reg i es plantaran palmeres pindo, espècie no afectada per la plaga del morrut
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de novembre de 2022 a les 13:08
Actualitzat el 08 de novembre de 2022 a les 13:15
Et pot interessar
-
Societat El forçut Joan Ferrer, de Deltebre, guanya el concurs televisiu «Traitors»
-
Societat Marxa enrere d’Educació: l’actual directora seguirà un any més a l’Institut Dertosa de Tortosa
-
Societat Protecció Civil manté el pla Procicat en alerta per onada de calor intensa fins al 2 de juliol
-
Societat L’habitatge nou s’estanca a l’Ebre: la promoció cau un 15,7%
-
Societat Vinebre supera els 42 graus per segon dia consecutiu de calorada
-
Societat Els estudiants de segon de Batxillerat ja poden optar al Premi de Recerca Ciutat d'Amposta