La Universitat Rovira i Virgili ha situat 22 dels 37 indicadors que s’analitzen en este rànquing en el grup de major rendiment i 11 en el de rendiment intermedi, segons ha fet públic la Fundació Conocimiento y Desarrollo (CYD). El rànquing analitza les universitats en cinc àmbits: ensenyament i aprenentatge; recerca; transferència de coneixement; orientació internacional, i contribució al desenvolupament regional.
En la posició global es troba entre els deu primers llocs de les 76 universitats del sistema universitari espanyol que s’han analitzat, empatada amb la Carlos III de Madrid. Les millors posicions les aconsegueix en transferència de coneixement i es troba al tercer lloc, just després de l’Autònoma de Barcelona i de la Politècnica de Catalunya, amb set dels vuit indicadors analitzats situats a la franja de major rendiment.
Pel que fa a les universitats que tenen un nombre més elevat d’indicadors al grup de major rendiment, la URV es trobaria en la vuitena posició estatal –l’any passat era la desena- i en la cinquena catalana. En esta edició, les 15 universitats de l’Estat espanyol que destaquen per tenir un nombre més elevat d’indicadors al grup de major rendiment relatiu són: Autònoma de Barcelona, Barcelona, Navarra, Pompeu Fabra, Autònoma de Madrid, Ramon Llull, Carlos III de Madrid, Universitat Rovira i Virgili, Pontifícia Comillas, Deusto, Mondragon Unibertsitatea, Girona, Politècnica de Catalunya, València-Estudi General i Politècnica de Madrid.
Esta és la setena edició del rànquing CYD que mitjançant un sistema d’indicadors mesura la qualitat dels sistema universitari espanyol i permet comparar el rendiment de les universitats en els diferents àmbits. En total inclou 76 universitats espanyoles públiques i privades de totes les comunitats autònomes. La classificació la coordina el catedràtic d’Economia Aplicada Martí Parellada i es basa en els objectius i la metodologia de l’U-Multirank que elabora la Comissió Europea.
La URV, entre les primeres universitats de l’Estat segons el rànquing CYD
La Universitat obté la màxima qualificació en rendiment global en 22 dels 37 indicadors avaluats per la Fundació Conocimiento y Desarrollo (CYD) i és la vuitena amb més indicadors en aquest grup de major rendiment. Destaca sobretot en
ARA A PORTADA
Publicat el
28 de maig de 2020 a
les 16:58
Actualitzat el
28 de maig de 2020 a les
17:41
Et pot interessar
-
Societat
Amposta programa tallers, conferències i xerrades per celebrar les V Jornades de Cultura Menstrual
-
Societat
El COPATE inicia els tractaments de control del mosquit al delta de l’Ebre
-
Societat
Roquetes commemora el Dia Mundial contra l’LGTBI-fòbia amb l’Unicorns Party XXL
-
Societat
El Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre i la URV impulsen formació pràctica universitària al CoEbreLab
-
Societat
El Consell Comarcal del Baix Ebre alerta de l’augment de la complexitat dels conflictes de consum
-
Societat
Avancen les obres de millora de la T-324 amb l’eixamplament del pont sobre el riu Sec
