La prova anual de sirenes d'alerta de risc químic no ha sortit com s'esperava des de la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat. Algunes de les sirenes, ubicades en diferents sectors químics de Catalunya no han sonat o bé hi ha hagut incidències en la seua activació. Estos errors podrien ser deguts a deficiències en el manteniment de les diferents sirenes i per este motiu s'ha obert un expedient informatiu per esbrinar l'origen de les deficiències i si poden ser atribuïbles a l'empresa adjudicatària de les tasques de manteniment. En total s'han produït vuit incidències i les sirenes han funcionat correctament a 36 municipis.
A les Terres de l'Ebre, se n'ha registrat una, la del Sector Químic Terres de l'Ebre, on hi ha hagut una incidència en l'activació i no ha sonat la fi d'alerta de la sirena ubicada a Flix, al Castell Vell.
A la resta de Catalunya, també s'han detectat incidències en el funcionament d'algunes sirenes dels sectors Llobregat –Vallès Occidental i Bages, Vallès Oriental-Vallès Occidental i Llobregat-Barcelonès.
D'altra banda, el telèfon d'emergències 112 ha rebut un total de 304 trucades relacionades amb el so de les sirenes. Per comarques, les trucades s'han fet des del Tarragonès (253), Baix Llobregat (31), Barcelonès (8), Vallès Oriental (4), Baix Camp (4), Alt Camp (2), Priorat (1) i Baix Ebre (1).
La sirena d'alerta de risc químic de Flix no funciona correctament
Este matí han sonat les sirenes a tota Catalunya per fer la prova anual | El 112 ha rebut un total de 304 trucades relacionades amb el so de les sirenes

- Vistes des del Castell de Flix, on està situada una de les sirenes que no ha funcionat correctament. -
- Google Street View
ARA A PORTADA
-
Es manté la prohibició de banyar-se a les platges de l'Ametlla de Mar però ja ha marxat la taca a l'aigua Redacció
-
Neixen un centenar de tortugues careta al Delta de l'Ebre, les primeres de la temporada Sílvia Berbís Morelló
-
El GEPEC denuncia l'“alt impacte” ambiental de la repotenciació del parc eòlic les Colladetes del Perelló Redacció
-
Publicat el 21 de novembre de 2016 a les 15:21
Actualitzat el 21 de novembre de 2016 a les 15:41
Et pot interessar
-
Societat El turisme al litoral ebrenc este juliol: menys gent i menys despesa
-
Societat Què fer el cap de setmana del 8 al 10 d'agost a les Terres de l'Ebre?
-
Societat La URV proposa un bus circular per reduir l’ús del cotxe al delta de l’Ebre
-
Societat El punt lila mòbil atén gairebé 2.000 persones en quinze dies a Tarragona i l'Ebre
-
Societat Horta de Sant Joan fa una crida urgent davant el deteriorament de l’espai natural de Les Olles
-
Societat Paüls estrena un nou local per a la gent gran