La Ràpita rebutja la proposta del Ministeri que pretén reduir el nombre de jornades assignades per a les embarcacions d'arrossegament. L'Ajuntament de la Ràpita ha comunicat que es posiciona al costat del sector pesquer amb la finalitat que es pugui reconduir la situació creada i per això, en el plenari ordinari del mes de maig, portarà a aprovació una proposta d'alcaldia per mostrar el suport del consistori i exterioritzar el malestar que està patint el sector.
L'alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, argumenta que "recolzem per complet la postura que defensa el sector pesquer català, perquè aquesta mesura que vol aplicar el govern de l'Estat espanyol suposa incertesa i preocupació entre els pescadors i pescadores de la Ràpita davant les pèrdues econòmiques que els podria ocasionar".
La Federació Nacional Catalana de Confraries de Pescadors i la Confraria de Pescadors Verge del Carme exposen en un manifest que "la reducció del nombre de jornades assignades per a les embarcacions d'arrossegament comportarà que aquestes deixin de ser viables socioeconòmicament, i la seva activitat professional, tant d'armadors com de treballadors, les seves estructures, els seus mercats i la quota de participació fonamental amb l'economia blava, passarà a ser residual i a més llarg termini, desaparèixer". A la Ràpita, el 70% de les vendes de peix provenen d'aquesta modalitat, pel qual creuen que la proposta farà que el sector pesquer sigui inviable econòmicament.
La Ràpita rebutja les limitacions del Ministeri per a la pesca d'arrossegament
La proposta pretén reduir el nombre de jornades assignades per a les embarcacions d'arrossegament
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de maig de 2021 a les 10:55
Actualitzat el 27 de maig de 2021 a les 10:58
Et pot interessar
-
Societat La URV estudia des del Campus Terres de l'Ebre com abordar la prevenció del suïcidi en l'entorn universitari
-
Societat Els pobles de l’Ebre, al centre del nou pla del Govern per protegir-se dels incendis
-
Societat Nous documents revelen sismes amagats al Castor i reobren el debat sobre la falla Amposta
-
Societat La pluja dona aire a la verema: DO Terra Alta i Montsant recuperen múscul després de la sequera
-
Societat El CAT licita obres a la canonada principal, a l'Ametlla de Mar, per un valor d'1,5 milions
-
Societat Tortosa i Amposta es preparen per acollir el Congrés Internacional sobre els ebrencs a la Segona Guerra Mundial