La pantena de l'Encanyissada, una de les pesqueres més antigues de Catalunya, s'obre al turisme en una experiència singular que permetrà als visitants conèixer de primera mà l'art de la pesca tradicional. Amb els mateixos pescadors com a guies, La Ruta de Pesca de la Pantena pretén dinamitzar l'ofici i divulgar estes formes de pesca que es practiquen des del segle XII. Han sigut els mateixos pescadors els predisposats a tirar endavant la Ruta Pesca de la Pantena, conjuntament amb l'Estació Nàutica i l'Ajuntament, i amb el suport de la direcció general de Pesca.
Amb la nova ruta, els pescadors esperen disposar d'uns ingressos extra que compensen la disminució de captures, sobretot d'angula, d'este any. El president de la Confraria de Pescadors de Sant Pere, José Luis Navarro, ha destacat que "amb esta iniciativa, els mateixos pescadors enceten una nova manera de viure que ens aporta una opció per dinamitzar la confraria una mica més, així que esperem que la gent ens vingui a veure perquè s'ho passarà molt bé a partir d'una experiència autèntica i natural, que mostra el nostre dia a dia".
Des de la pantena de la llacuna més gran del Delta de l'Ebre, els visitants podran practicar amb el salabre i degustar els productes capturats, com les anguiles, llobarros, crancs blaus i moixarres. L'alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, ha destacat que "esta ruta és un producte rodó, que combina identitat, autenticitat i professionalitat, que dinamitza el nostre municipi, potencia un dels seus sectors principals, la pesca, i que ens porta a un indret emblemàtic com és l'Encanyissada".
Per la seua banda, el president de l'Estació Nàutica, Joan Barberà, ha remarcat "la importància d'aconseguir transformar en producte turístic un valor sociocultural que s'ha sabut conservar durant segles sense que perdi autenticitat".
La Confraria de Sant Pere té actualment 500 socis, dels quals una cinquantena tenen la sort cada any d'entrar a la pesquera en alguna de les cinc llacunes que gestionen al Delta. Quatre mesos i mig de convivència per capturar peix i vendre'l. Al març entren en veda, només aixecada ara per capturar cranc blau durant tot l'any. Aquest any s'han capturat a l'Encanyissada 5.000 quilos d'anguila, 18.000 de cranc blau, 11.000 de llobarro i 3.000 de moixarra.
La Ruta Pesca de la Pantena inclou degustació amb vermut, i té un preu de 20 euros els adults i 8 als visitants de 7 a 12 anys. Té una durada de 2 hores i sortirà cada dissabte i diumenge sempre que hi haja un grup mínim de 5 persones.
La Ràpita obre l'Encanyissada per ensenyar al turisme l'art de la pesca tradicional
Amb la nova ruta, els pescadors esperen disposar d'uns ingressos extra que compensen la disminució de captures
ARA A PORTADA
-
Es manté la prohibició de banyar-se a les platges de l'Ametlla de Mar però ja ha marxat la taca a l'aigua Redacció
-
-
Neixen un centenar de tortugues careta al Delta de l'Ebre, les primeres de la temporada Sílvia Berbís Morelló
-
El GEPEC denuncia l'“alt impacte” ambiental de la repotenciació del parc eòlic les Colladetes del Perelló Redacció
Publicat el 16 d’abril de 2019 a les 15:54
Actualitzat el 16 d’abril de 2019 a les 15:59
Et pot interessar
-
Societat El turisme al litoral ebrenc este juliol: menys gent i menys despesa
-
Societat Què fer el cap de setmana del 8 al 10 d'agost a les Terres de l'Ebre?
-
Societat La URV proposa un bus circular per reduir l’ús del cotxe al delta de l’Ebre
-
Societat El punt lila mòbil atén gairebé 2.000 persones en quinze dies a Tarragona i l'Ebre
-
Societat Horta de Sant Joan fa una crida urgent davant el deteriorament de l’espai natural de Les Olles
-
Societat Paüls estrena un nou local per a la gent gran