Les Terres de l’Ebre es troben plenament immerses en l'organització de nombroses activitats de caire solidari amb motiu de l'edició 2025 de La Marató de 3Cat. Enguany, es dedicarà a la divulgació i l'impuls de la recerca en càncer, una de les principals causes de mort a Catalunya i a tot el món. La Marató 2025, que tindrà lloc el 14 de desembre, mobilitza la societat ebrenca per una malaltia que té un profund impacte social i que encara planteja molts reptes en la recerca, un sector punter del nostre país en l'àmbit internacional.
En este sentit, cada municipi ha dut a terme i prepara diferents propostes durant les setmanes i dies previs de cara a diumenge, el moment central de la campanya benèfica. Concretament, més de 170 d'activitats es desenvolupen arreu de les quatre comarques ebrenques. Estes són les programades a les quatre capitals de comarca.
Esports, àpats, bingos i cistelles, la Marató a Tortosa
A Tortosa ja s’ha fet una caminada solidària, cursa i peonades popular, una tirada de penals i una xocolatada durant els dies previst, cistelles i fires solidàries, però encara queda la recta final de cara a diumenge. Així, divendres hi ha un sorteig de cistelles a l’escola Divina Pastora de Vinallop i també al campus de l’Ebre de la URV. Dissabte el Club de Rem organitza una remada a les 10 hores a la plaça de Barcelona; i la Penya Barcelonista un benerar a les 17.30 a l’associació veïnal de Ferreries. Pel que fa a diumenge, hi ha programat un esmorzar de tardor amb el Moto Club (8.15h); el Club Natació Tortosa proposa una gimcana aquàtica amb xocolatada inclosa diumenge a les 10, al Win Complex Esportiu i també podeu participar en un bingo solidari a la residència l’Onada (17h. I encara quedarà el festival d’Hivern de l’escola de Remolins, a la plaça de la catedral, el dia 17 de desembre a les 11.30 hores.
Podeu consultar tots els actes dels municipis del Baix Ebre aquí.
Xocolatades i tions, entre els actes benèfics a Amposta
Amposta no es queda enrere a l’hora de col·laborar amb la Marató, i són moltes les entitats que recapten fons amb propostes tan suculentes com les xocolatades solidàries a l’escola Soriano Montagut (divendres a les 16.30h), a l’Escola Miquel Granell (11h) i a l’institut Montsià (divendres a les 10.45h). El mateix divendres s’inaugura al Casino recreatiu una exposició de vestits de paper que es podrà veure fins diumenge. Pel que fa a dissabte, toca moure’s una mica, participant al Trofeu Club de Natació (16h) o també anant a buscar el Tió de Nadal, com proposa l’Ajuntament, a les 16h, sortint des de la plaça Ramon Berenguer IV. Los dimarts al llar i del grup de dansa Paracota us proposen diumenge una ballada i cantada de joves a partir de les 11 hores a la plaça del Mercat. I els Xiqüelos i Xiqüeles del Delta faran un piscolabis, amb tallers el diumenge a partir de les 10 a l’oficina de Turisme. L’endemà dilluns, a més, a l’institut Montsià hi haurà una paradeta de Nadal solidària amb les manualitat i productes naturals elaborats manualment per l'alumnat de l'itinerari formatiu (IFE-AVAP) del centre.
Consulteu aquí les activitats als municipis del Montsià.
Rifes i pujada a Santa Magdalena: propostes a Móra d’Ebre
Marxem cap a la Ribera d’Ebre, amb una trentena de propostes que podeu trobar aquí. Us mostrem les més destacades a la capital de comarca, Móra d’Ebre, on ja s’han sortejat cistelles, s’han recollit productes per a una rifa, hi ha hagut bingo solidari i també paradetes d’artesania. Encara resta este divendres una rifa de lots a la residència Gent Gran Natzaret, i els professionals del consell comarcal aporten productes nadalencs per confeccionar una cistella per sortejar. A més, diumenge, els socis de la Penya Ciclista Ribera d’Ebre faran la seua tradicional Pujada a Santa Magdalena i tot seguit el grup d'enduro farà un descens fins el Mas de Santa Magdalena (a partir de les 9h).
A Gandesa, música, ball i most
A Gandesa, diumenge serà el dia fort però ja divendres l’escola Puig Cavaller organitza al camp de futbol diverses activitats esportives amb els infants de l'escola i en acabar hi haurà actuació musical i flasmob conjunta amb tots els membres de la comunitat educativa. Igual de divertit, de cara a diumenge, es preveu l’espectacle musical que tindrà lloc a les 17h a la societat Unió Gandesana, amb actuacions de cant i ball i jocs. Abans, a les 11 del matí, hi haurà bingo solidari a la residència L’Onada i atenció la proposta original de la llar d’infants Bressol Lo Panilló (11h): els infant de l'escola estan treballant la verema per això enguany faran most. Han veremat, l’han derrapat, l'han xafat amb els peus i per acabar l'han embotellat. Encara es falta escollir el nom definitiu a partir de les diferents propostes que han fet els pares de l'escola
Consulteu els actes a tots els pobles de la Terra Alta aquí.
