L’Ajuntament de la Ràpita ha decidit l’anul·lació de les Festes Majors de 2020, previstes del 23 de juliol al 2 d’agost, a causa de la situació d’emergència sanitària provocada per la pandèmia del coronavirus de la Covid-19. La decisió s’ha comunicat este divendres a la tarde, després d’una reunió entre l’alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, el regidor de Festes, Enric Vidal, i els membres de la Comissió de Festes on s’han valorat els diferents escenaris.
La suspensió de les festes permetrà que el pressupost que s’havia destinat pugui dedicar-se a les mesures econòmiques (ajudes, exempcions fiscals, inversions, etc.) que l’equip de govern està portant a terme per combatre la crisi social i econòmica que ha provocat el coronavirus.
La regidoria de Festes i la Comissió de Festes han constatat que les normes de distanciament social impedixen desenvolupar les festes amb una mínima normalitat i que, davant d’una situació tan excepcional i greu com l’actual, la millor opció era suspendre els actes festius.
“És una decisió difícil però, després de consultar-ho amb els portaveus dels grups municipals i els membres de la comissió, des del govern municipal entenem que és la millor decisió davant la situació que estem vivint. Qualsevol dels actes festius implica concentració de molta gent i ara que hem aconseguit controlar la pandèmia no ens podem permetre cap error”, ha apuntat l’alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós.
“Amb la situació actual, i encara sense saber com serà al juliol, ens veuríem obligats a organitzar unes festes descafeïnades que pensem que els rapitencs i rapitenques no ens mereixem. Preferim no arriscar-nos amb la situació sanitària i treballar des de ja en les Festes Majors del 2021”ha afegit Rosa Reverté, membre de la Comissió de Festes.
L’ajornament de les Festes Majors també suposarà que els representants infantils i juvenils que les entitats i penyes havien escollit per l’edició 2020 ho seran per a la de l’any 2021. Per aquest motiu, els que ho havien de ser l’any vinent ho seran del següent, i així successivament. D’ara endavant, doncs, els representants infantils i juvenils seran un any més gran del que acostumen a ser.
L’alcalde ha volgut agrair la implicació de totes les penyes i entitats que han treballat per la celebració de les Festes Majors 2020 i les ha convidat a seguir treballant per una millor edició l’any 2021. “Estem convençuts que, penyes i entitats, i també la majoria de la població, comparteixen aquesta decisió davant l’excepcionalitat que ens toca viure. Per això, ja podem començar a pensar en com fer de les festes del 2021, unes festes inoblidables”, ha afegit Caparrós.
Tanmateix l’Ajuntament també treballa en l’adaptació i ampliació d’aquelles activitats que es programen cada estiu per tal que es puguin realitzar amb seguretat i d’acord amb les normes de distanciament social.
La Ràpita anul.la les Festes Majors 2020 i destinarà el pressupost a finalitats socials
Societat
La regidoria de Festes i la Comissió de Festes han constatat que les normes de distanciament social impedeixen desenvolupar les festes amb una mínima normalitat
ARA A PORTADA
-
Societat Meritxell Roigé sosté que Tortosa necessitava els serveis d’Efial per falta de personal ACN
-
Societat Anticorrupció apunta que Efial pactava sobrecostos de fins al 40% en obres de l’Ametlla de Mar ACN
-
Política Junts demana explicacions al Govern per l’actuació de l’INCAVI en el cas de la DO Terra Alta Joan Navarro
-
Societat La DO Terra Alta rebutja les acusacions de frau i assegura que són «absolutament falses» Joan Navarro
-
Societat Cinc investigats en una causa per presumpta malversació a la DO Terra Alta que esquitxa l’INCAVI Joan Navarro
Publicat el
29 de maig de 2020 a
les 20:15
Actualitzat el
29 de maig de 2020 a les
20:24
Et pot interessar
-
Societat
Caseres dignifica les restes de deu víctimes de la Guerra Civil gairebé 90 anys després
-
Societat
Del drenatge a les alertes: la Ràpita reforça la resposta davant de nous aiguats
-
Societat
Balanç positiu de la primera edició de «La classe dels peixets», amb 2.400 alumnes participants
-
Societat
Renfe elimina els transbordaments en bus de l’R-15 i recupera el servei directe entre Móra la Nova i Riba-roja d'Ebre
-
Societat
La Ràpita bat el Rècord Guinness amb 972 persones ballant la Jota Vella
-
Societat
L’aiguat deixa camins destrossats, finques negades i les coves Meravelles tancades al Baix Ebre
