Un altre dels informes que el Ministeri d'Insdústria va encarregar després de l'esclat de la crisi sísmica entorn el magatzem Castor, esta vegada a l'Institut Geològic i Miner d'Espanya (IGME) també confirma la relació entre els més de 500 terratrèmols i els treballs d'injecció de gas, segon publica avui El País.
L'informe de l'IGME, que s'ha conegut arran de la filtració de la querella que està preparant Fiscalia de Castelló aporta una novetat important i és que identifica la falla no cartografiada que va provocar els sismes, a la qual denomina "falla Castor".
L'informe descriur que els més de 500 terratrèmols, 15 dels quals percebuts per la població, van ser originats per trencaments en falles amb dues direccions: nord-oest - sud-est i nord-est-sud-oest. Mentre les primeres són de dimensions petites i abundants, les segones estan a la vora oriental del magatzem i corresponen a trencaments parcials d'una falla gran, a la qual bategen com "falla Castor ", segons explica El País.
La 'falla Castor' va provocar els sismes
Un nou informe confirma la relació entre l'activitat al magatzem submarí i els més de 500 terratrèmols.

ARA A PORTADA
Publicat el 15 de maig de 2014 a les 09:16
Et pot interessar
-
Societat «Ràpita Olé»: Un dia de germanor, alegria i flamenc a La Ràpita
-
Societat Tortosa acull el segon Festival de Tunes de les Terres de l’Ebre
-
Societat Les Terres de l’Ebre sumen una nova platja amb Bandera Blava i ja en tenen nou el 2025
-
Societat Tortosa homenatjarà Federico Mayor Zaragoza el 15 de maig