Les obres de rehabilitació del Molló de la Llacuna d'Ulldecona, un element patrimonial declarat Bé Cultural d'Interès Local ara fa menys d'un any pel ple municipal de l'Ajuntament, s'han iniciat esta setmana, segons ha explicat el consistori.
La intenció del govern municipal és la protecció, restauració i posterior posada en valor, tant d'este com d'altres elements patrimonials que encara no constaven a l'inventari municipal. Els treballs permetran actuar sobre l'estructura del molló, molt malmesa sobretot en la seua vessant sud i evitar el seu ensorrament, expliquen.
El Molló de la Llacuna és un element bàsic per entendre l'aprofitament i l'evolució dels recursos hídrics per als treballs agrícoles de la Foia d'Ulldecona des de l'època medieval fins als nostres dies, un fet de gran rellevància per les característiques geològiques de la foia tectònica, situada entre dos conques hidrogràfiques diferents i amb unes particularitats en la recepció i drenatge de les aigües.
Tot i que l'aprofitament i gestió de les aigües de la Foia va tenir ja molta importància sota dominació àrab, el primer document on apareix l'ús de l'aigua del Sénia és de l'any 1273. Es tractaria del primer document que oficialitza la captació d'aigua que ja s'exercia des de temps de dominació àrab.
Inicien les obres de rehabilitació del Molló de la Llacuna d'Ulldecona
Els treballs permetran actuar sobre l'estructura malmesa d'este element i evitar el seu ensorrament
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de febrer de 2017 a les 15:36
Actualitzat el 03 de febrer de 2017 a les 17:26
Et pot interessar
-
Societat L’Institut Dertosa respon a Mario González i qüestiona el procediment de nomenament de la nova directora accidental
-
Societat Presenten a la Ràpita el primer vaixell xàrter ecològic de l’Estat espanyol
-
Societat Alumnes de l’Institut Dertosa donen veu a les dones ebrenques silenciades per la Guerra Civil
-
Societat Mor Paco Faiges i Ribas, històric vicepresident de la Cambra de Comerç de Tortosa
-
Societat Territori millora el drenatge de la carretera dels Valentins, a Ulldecona, per evitar les inundacions
-
Societat Retards i autobusos alternatius a Rodalies afecten l’enllaç de les Terres de l’Ebre amb Barcelona