Els agents de la Guàrdia Civil han arribat a l’Auntament de Tortosa passades les 10 del matí, una hora i mitja després que transcendís la notícia sobre l'operatiu anticorrupció de la Guàrdia Civil en diversos ajuntaments. “Resulta estrany que ens assabentem abans per la premsa que per la pròpia Guàrdia Civil”, ha lamentat l’alcalde, que ha recordat que d’aquí pocs dies és el Congrés de Convergència (8 i 9 de juliol). “Es busca més l’escenificació, perquè si volen còpia de contractes, o factures o informació ho poden demanar tranquil·lament”, ha afegit.
L’alcalde, Ferran Bel, ha mostrat la seua “perplexitat” per l’operatiu. Segons a explicat a Catalunya Ràdio, “l’Ajuntament de Tortosa no ha contractat mai directament els serveis d’Efial, sinó que prestava els serveis a una de les societats mercantils de l’ajuntament”, en concret per a la Gumtsa (Gestora Urbanística Municipal de l’Ajuntament de Tortosa, S.A.), una societat municipal que treballava amb Efial abans que Bel ja fos alcalde de la ciutat, concretament des dels governs socialistes de Joan Sabaté.
Segons Bel, “la societat en qüestió ha estat sempre auditada financerament des de fa un temps i també se sotmet a auditories de complement. Per tant, la col·laboració transparència ha estat sempre”.
L’alcalde s’ha mostrat “absolutament convençut”, que no hi ha hagut cap irregularitat. “Les auditories ho haurien detectat. També hem tingut fiscalitzacions per part dels grups de l'oposició. Mai ha estat un tema conflictiu”, ha destacat.
Ferran Bel «absolutament convençut» que no hi ha hagut cap irregularitat a l’Ajuntament de Tortosa
Societat
Una desena d'agents efectuen l'escorcoll al consistori tortosí | Efial, la consultora investigada, havia treballat amb la societat municipal Gumtsa des dels temps de l'alcalde Sabaté (PSC)
ARA A PORTADA
Publicat el
05 de juliol de 2016 a
les 11:43
Actualitzat el
05 de juliol de 2016 a les
19:37
Et pot interessar
-
Societat
La CHE instal·larà onze estacions per mesurar el cabal i la pluja al tram final de l’Ebre
-
Societat
El nou cap dels Agents Rurals a l’Ebre vol desplegar franges de protecció contra incendis en més de 6.000 equipaments
-
Societat
El Delta porta el peix local a les aules per fomentar-ne el consum entre els infants
-
Societat
La Guàrdia Civil desplega un dispositiu especial de protecció ambiental durant la sega de l’arròs
-
Societat
L’Ajuntament de l’Ampolla denuncia desperfectes al casal municipal després d’una festa jove
-
Societat
Jesús es mou pel càncer infantil amb una cursa i caminada solidàries
