Un grup de dinou estudiants de tercer curs del grau d’Educació Infantil del campus Terres de l’Ebre han participat este curs en el Taller de Família, que forma part del Pla Educatiu d’Entorn de l’Ajuntament de Tortosa. Este pla sorgix com a resposta a la realitat social de la ciutat, que requerix actuacions conjuntes i de treball en xarxa adreçades a joves d’entre 6 i 16 anys. Concretament, estos tallers van dirigits directament a les famílies amb l’objectiu de millorar el seu grau d’autonomia i donar-los recursos per a l’acompanyament dels seus fills i filles en l’àmbit escolar; així com que puguen tenir una relació més activa amb els centres escolars i també potenciar la llengua catalana com a eina per a la integració social.
“Els nostres estudiants a través del programa Aprenentatge Servei han participat de manera activa en estos tallers donant un servei a la comunitat i alhora aprenent”, explica Àngels Piquet, responsable de l’assignatura Intervenció Psicoeducativa en la Diversitat Social, Ètnica i Cultural al campus ebrenc. “És important que els nostres estudiants coneguen esta realitat perquè una vegada arriben a l’escola han de saber també orientar les famílies”, afegix Piquet.
La funció dels estudiants ha estat acompanyar i participar en tallers dirigits a mares d’origen marroquí amb un nivell baix/mig de llengua catalana, amb l’objectiu de millorar les seues capacitats lingüístiques orals del català, ja que una de les dificultats més importants que les famílies nouvingudes tenen en l’àmbit escolar és la comunicació amb l’escola. També han donat suport al coordinador de l’activitat del Pla Educatiu d’Entorn de Tortosa, participant en el disseny i planificació dels tallers, preparant dinàmiques i materials i intervenint en algunes activitats.
Com a cloenda de curs el passat 15 de maig, les mares participants al taller van visitar el campus universitari. Els estudiants les van rebre amb un mural fet amb frases que expressaven el que ha representat per a ells l’experiència. Van compartir menjars típics del seu país i les mares els van fer tatuatges amb henna. Els estudiants els hi van regalar un punt de llibre i un obsequi en nom de la URV.
Fa quatre anys que la URV participa en este projecte i dos que ho fa amb el programa Aprenentatge Servei, que és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte, que es convertix en un instrument de formació integral de l’estudiantat. El seu objectiu principal és la formació de professionals socialment responsables.
Estudiants del Campus TE de la URV acompanyen el procés d'integració de famílies nouvingudes
Dinou estudiants de tercer curs del grau d’Educació Infantil han participat d'este curs, que forma part del Pla Educatiu d’Entorn de l’Ajuntament de Tortosa
ARA A PORTADA
Publicat el 01 de juny de 2018 a les 15:46
Actualitzat el 01 de juny de 2018 a les 15:50
Et pot interessar
-
Societat Dispositiu especial a Tortosa per encetar la Festa del Renaixement
-
Societat Descobreixen a Tivenys una torre romana de vigilància de les guerres sertorianes
-
Societat Xerta demana explicacions pel «descontrol» del foc la primera nit
-
Societat La Diputació aprovarà l'1 d'agost el projecte definitiu de la carretera entre la Ràpita i Poble Nou
-
Societat Marina Cambrils gestionarà durant 15 anys la dàrsena esportiva de les Cases d’Alcanar
-
Societat Catorze empreses digitals volen establir-se a les Terres de l’Ebre amb el suport dels Fons de Transició Nuclear