Litterarum torna el primer cap de setmana de juny, del 2 al 4, a Móra d’Ebre, per celebrar la 16a fira d’espectacles literaris i la 20a Fira del Llibre Ebrenc. Tres dies en què creadors, artistes, programadors i totes les persones interessades podran gaudir de propostes escèniques literàries en llengua catalana; presentacions de llibres d’autors ebrencs; taules rodones, i espectacles, tallers, contacontes i concursos per a nadons i infants, entre moltes altres activitats.
El primer plat fort tindrà lloc en la inauguració del divendres 2 amb El Club Oblidat. Barcelona Lyceum Club, espectacle de teatre de Les Fugitives a partir de la investigació de M. Àngels Cabré i amb textos de Carme Montoriol, Aurora Bertrana i Maria Carratalà, entre d’altres. Sens dubte una obra d’especial interès, ja que els textos són de grans autores oblidades del segle XIX.
El mateix dia, amb Litterarum Joves Lectors, una de les grans novetats d’enguany, els adolescents podran gaudir de l’espectacle de teatre L’increïble assassinat d’Ausiàs March, de Crit Teatre amb textos d’Ausiàs March.
Entre els imperdibles del dissabte, cal destacar Les Bertranettes, de Queralt Albinyana, Marta Roma i Leonor Falcón amb textos d’Aurora Bertrana. Un espectacle de teatre on es farà un viatge de descoberta per la trajectòria musical d’Aurora Bertrana com a violoncel·lista i jazzwoman a partir de les seues memòries. La rellevància en este cas és doble, ja que serà la primera vegada que es porte una peça de Bertrana a Litterarum, i serà la primera vegada que es represente l’espectacle d’ençà que s’estrenà al Born Centre de Cultura i Memòria de Barcelona.
Una altra joia del dissabte serà Intimari, de Guiem Soldevila i Pau Cardona amb textos de Sònia Moll, Ponç Pons, Màrius Torres, Ausiàs March i Joan Alcover. L’espectacle de poesia musicada d’autors medievals i mediterranis serà l’ocasió perfecta per veure en directe el talent del menorquí Soldevila.
Del dissabte també sobresurt l’accent ebrenc relacionat amb Felip Pedrell en l’espectacle musical Re-Romanç. De les cançons recollides per Pedrell a la contemporaneïtat interdisciplinària, de Re-Romanç amb textos de Meritxell Cucurella, Josep Pedrals, Amat Baró, Anna Gual, Raquel Santanera i Jordi Lara.
I també se suma als plats forts de l’edició el maridatge literari del dissabte, al castell de Móra d’Ebre, on es podrà assaborir gastronomia, patrimoni i literatura amb l’espectacle Direm nosaltres, del català Cesk Freixas amb textos de Roc Casagran.
Per a la cloenda del diumenge, s’ha reservat Èric Vinaixa en poesia, d’Èric Vinaixa amb textos de Roc Llop i Convalia i de Joan Salvat-Papasseit. Un recital a cavall entre la música i la poesia amb el qual l’autor s’endinsarà en la literatura més arrelada als seus orígens miravetans.
D’altra banda, pel que fa a la programació familiar, amb Litterarum Petits els més petits de la casa podran gaudir de contacontes, tallers, concursos i premis.
I també durant el mateix cap de setmana, i com a part de Litterarum, se celebrarà la 20a Fira del Llibre Ebrenc amb 22 presentacions de llibres i tres taules rodones. A més, les llibreries locals oferiran una selecció de llibres d’autoria ebrenca.
La programació completa, que inclou espectacles gratuïts i de pagament, es pot consultar a www.litterarum.cat, web des d’on els programadors encara poden inscriure’s fins a l’1 de juny.
Dirigit per Gemma Sastre Sancho, Litterarum 2023 l’organitzen l’Ajuntament de Móra d’Ebre, el Centre d’Estudis de la Ribera d’Ebre, l’Institut Ramon Muntaner, el Servei de Joventut del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre i la Coordinació Territorial de Joventut a les Terres de l’Ebre. Així mateix, compta amb el suport del Centre de Recursos Pedagògics de la Ribera d’Ebre, la Diputació de Tarragona, la Institució de les Lletres Catalanes, el Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya, Òmnium Ebre i el patrocini d’Agbar.
Estos són els espectacles imperdibles de la 16a edició de Litterarum
Societat
Del 2 al 4 de juny, tindrà lloc aquesta mostra que fusiona les arts escèniques i la literatura en llengua catalana
- Dins el riu Ebre, a Miravet. -
- ACN
ARA A PORTADA
-
-
Medi ambient Un pont astronòmic de 121 anys: l’Observatori de l’Ebre apunta a l’eclipsi amb sis telescopis Sílvia Berbís Morelló
-
Terra Còctel d'avisos del Meteocat fins a l'eclipsi: tempestes, calor nocturna i màximes disparades Arnau Urgell i Vidal
-
-
Terra Com canvia temperatura i humitat en un eclipsi? El Meteocat enviarà tres globus sonda Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
30 de maig de 2023 a
les 18:01
Actualitzat el
30 de maig de 2023 a les
18:10
Et pot interessar
-
Societat
L'Ajuntament de Tortosa amplia el termini de les obres de l'aparcament dels terrenys de Renfe per la calor
-
Societat
Els turistes accepten limitar l’accés en cotxe al Delta si és per protegir l’espai natural
-
Societat
La calor extrema mata el musclo al delta de l'Ebre: un 20% menys de producció
-
Societat Dalmau reivindica la candidatura “guanyadora” de Móra la Nova per convertir Catalunya en “un referent” en IA
-
Societat
El català de la Franja i un concurs de cantautors, protagonistes del segon Festival Posa-hi Tu l'Accent
-
Societat
Surten a concurs les obres dels dos projectes per transformar la façana fluvial de Tortosa
