La ministra de Foment, Ana Pastor, ha inaugurat este migdia el tram de la variant de la N-340 al seu pas per L'Aldea. Es tracta d'una de les infraestructures històricament reivindicades al territori, que permetrà evitar el trànsit d'una mitjana de 17.000 vehicles diaris, 4.500 d'ells pesats, pel centre d'aquesta població, fet que havia aixecat les protestes de les veïns per la seva evident perillositat des dels anys 80.
"Si alguna obra feia falta a Catalunya, aquesta era la de l'Aldea" ha dit Pastor poc després de destapar el monòlit amb la placa inaugural, juntament amb l'alcalde del municipi, el republicà Dani Andreu. Andreu, visiblement satisfet, ha agraït el treball del ministeri de Foment i ha afirmat que L'Aldea està ara "en millors condicions de convertir-se un nexe de comunicació al territori".
La variant de L'Aldea, que a partir d'avui estarà oberta al tràfic, té un traçat de 8,3 km de longitud. En els primers 1.400 m es tracta d'una via de doble calçada, amb dos carrils per sentit, que es redueix a calçada única fins al final de la variant. El pressupost de l'obra és de 40,94 milions d'euros, dels quals s'han pagat 29,14 milions d'euros per les obres, una quantitat a la qual s'ha de sumar la inversió en la redacció de l'estudi informatiu i l'import de les expropiacions.
Després de l'entrada en servei de la variant, caldrà executar treballs en les connexions inicial i final, per la qual cosa encara es produiran talls parcials de circulació. Es tracta de treballs que necessàriament han de realitzar-se després de la posada en servei, per la impossibilitat de tallar totalment la carretera antiga sense tenir oberta al tràfic la nova variant.
Estudi de traçat de l'A7
Un cop assolida ja la vella reivindicació de la infraestructura de l'Aldea, la ministra ha assegurat que avança el procés per culminar el tram de l'autovia A7 al seu pas per les Terres de l'Ebre. En este sentit ha explicat que Foment està compromès en acabar enguany l'estudi informatiu del traçat entre la Jana i l'Hospitalet de l'Infant.
La visita de la ministra ha provocat les reaccions d'alguns moviments socials de la zona que han acudit a la zona de la inauguració per protestar contra les retallades en sanitat i educació, així com per reivindicar més inversions al territori. La Plataforma Trens Dignes, que reivindica la millora de les connexions ferroviàries de les Terres de l'Ebre, ha volgut expressar també el malestar de la ciutadania davant la ministra de Foment. Pastor ha defensat que la inversió estatal en infraestructures a la província de Tarragona és un 11% més gran que l'any passat, encara que ha acceptat que "la conjuntura econòmica no permet majors inversions" i ha dit "la voluntat està, però els diners són el que són". La ministra s'ha referit a la millora dels aeroports catalans, la connexió de ports i al corredor Mediterrani com les prioritats del seu ministeri pel que fa a infraestructures a Catalunya enguany.
Entra en funcionament l'esperada variant de la N-340 a L'Aldea
Es tracta d'una de les infraestructures històricament reivindicades al territori, inaugurada avui per la ministra Pastor. | Evitarà el trànsit de 17.000 vehicles diaris pel centre d'aquesta població.

ARA A PORTADA
Publicat el 03 d’octubre de 2013 a les 15:17
Et pot interessar
-
Societat Amposta ret homenatge a les llevadores amb una plaça commemorativa.
-
Societat Eurecat d'Amposta desenvoluparà una nova generació de reactors de metanol
-
Societat Una experiència immersiva sobre els riscos de l'alcohol, a la final de l’Audi Creativity Challenge 2025
-
Societat Caixes de peix sostenibles: una aliança entre pescadors i arrossaires per reduir plàstics