Agents de la Policia de la Generalitat-Mossos d’Esquadra van detindre el passat 3 de febrer tres homes i una dona, d’edats compreses entre 29 i 39 anys, com a presumptes autors d’un delicte de furt i un delicte d’estafa. Els fets van ocórrer el mateix dia 3, sobre les 13:30 hores, a l’aparcament d’un supermercat d’Amposta, on una dona va ser víctima d’un furt de la seua bossa de mà mitjançant el tipus delictiu conegut com "sembra", segons els Mossos.
Este mètode consisteix en llençar monedes o un altre objecte a terra, prop de la víctima, per distreure-la i, mentrestant, un segon individu agafa la bossa de mà o els efectes personals de dins del cotxe. Estos furts es produïxen en aparcaments interiors com exteriors i els autors busquen víctimes vulnerables, siguen d'edat avançada o perquè han anat soles a fer la compra.
Posteriorment, una patrulla de paisà dels mossos d’esquadra va detectar un vehicle de les mateixes característiques que el relacionat anteriorment amb fets delictius, el qual s’incorporava a l’autopista AP-7 a l’entrada de Tortosa-L’Aldea.
Després de seguir-lo, el van aturar a l’alçada de l’Ampolla i van identificar els quatre ocupants.
Les gestions policials posteriors van permetre determinar que estes persones havien estat les autores del furt ocorregut en l’estacionament del supermercat d’Amposta. A més, van comprovar que havien extret 3.300 euros d’un caixer automàtic, a Tortosa, utilitzant una de les targetes de crèdit sostretes.
Les quatre persones, residents a la comarca del Barcelonès, van quedar detingudes com a autores dels delictes de furt i estafa.
Els detinguts, tres dels quals amb nombrosos antecedents per fets similars, van passar a disposició del jutjat d’instrucció de guàrdia d’Amposta i va ser decretada la seua llibertat amb càrrecs.
Els Mossos d’Esquadra recomanen el següents consells de seguretat per de combatre este tipus de delictes:
-En el moment d’arribar a l’estacionament o al adreçar-nos al nostre vehicle, cal comprovar si veiem alguna persona a prop en actitud d’espera.
-Si en el moment de carregar les compres i els nostres efectes personals al vehicle o a l’arribar a l’estacionament, algú requerix la nostra atenció, fer cas omís i tancar el vehicle.
-Si finalment en som víctimes, cal intentar anotar o memoritzar la placa de matricula del vehicle quan fuig i trucar al 112 informant dels fets.
- En este cas s'ha d'anar a la comissaria de policia més propera per posar una denúncia.
Els Mossos detenen tres homes i una dona per un furt en l'aparcament d'un supermercat a Amposta
Societat
Van sostreure la bossa de mà d'una dona i posteriorment van extreure diners amb una de les seues targetes de crèdit
ARA A PORTADA
-
Cultura «El pas a la vida adulta és aprendre a conviure amb les pròpies ferides» Sílvia Berbís Morelló
-
Energia El molí de vent més potent de Catalunya s’instal·larà en un polígon industrial Arnau Urgell i Vidal
-
Successos Roben 270 metres lineals de cablejat de l’enllumenat públic al nucli antic de Tortosa Joan Navarro
-
-
Política Mar Lleixà encapçalarà la candidatura d’ERC a Tortosa en les eleccions del 2027 Joan Navarro
Publicat el
07 de febrer de 2022 a
les 18:11
Actualitzat el
07 de febrer de 2022 a les
18:23
Et pot interessar
-
Societat
Tallat el trànsit a la carretera entre Poble Nou i la Ràpita a partir del 5 d’octubre
-
Societat
La III Jornada Antiracista de Tortosa reivindica el llegat d’Abu-Bakr en el 900è aniversari del seu naixement
-
Societat
Expocítric torna a Alcanar amb el producte local com a protagonista després de l'èxit de la primera edició
-
Societat
La Ràpita, Deltebre i l’Aldea incorporen un sistema per anticipar els efectes dels temporals i millorar la resposta
-
Societat
Tortosa prepara una segona fase per fer visitable el fortí de Bonet
-
Societat
Ecologistes en Acció demana limitar l’impacte dels centres de dades de l’Ebre
