Els controls de Mossos d’Esquadra en poblacions i vies de comunicació del territori s’evidencien estos dies en què l’estat d’alarma prioritza el confinament dels ciutadans a les cases i només es permet sortir al carrer en casos molt determinats en compliment del Reial decret 463/2020.
Tot i així, encara són massa els ciutadans que surten fora de casa sense motius justificats i això es nota en les multes que estan interposant els Mossos d’Esquadra estos dies.
[noticia]17379[/noticia]
Segons les dades facilitades pel cos policial a l’aguaita.cat, només en el dia d’ahir, 19 de març, es van interposar 52 a les Terres de l’Ebre per incompliment del confinament. Entre estes denúncies es troba el cas d’un bar de Santa Bàrbara, que continuava atenent clients a porta tancada. També s’ha interposat denúncies per viatjar més d’una persona en cotxe sense un motiu justiciat. S’ha trobat un cas, fins i tot, on viatjaven 8 persones en un cotxe.
[noticia]17433[/noticia]
En els últims dos dies els Mossos han interposat a les Terres de l’Ebre un total de 95 denúncies, segons han confirmat a l’aguaita.cat. A les 52 del 19 de març, cal afegir les 43 de dimecres.
L'intendent Josep Saumell, sotscap de la Divisió Tècnica de Planificació de la Seguretat, explica que ja s'han trobat situacions com "gent que surt quatre vegades, dos hores cada vegada, amb l'animal al carrer", ha lamentat. "D'aquí quatre dies ens apareixerà una persona passejant una tortuga o una pitó", ha ironitzat l'intendent.
[noticia]17437[/noticia]
Saumell ha recordat que traure a passejar l'animal domèstic, com un gos, és una de les excepcions permeses durant l'estat d'alarma però ha insistit que ho ha de fer una única persona i el temps "mínim i imprescindible". Per tot plegat, ha demanat de "ser responsables i solidaris" i complir amb les mesures extraordinàries de confinament.
Els Mossos d'Esquadra denuncien un centenar de persones els últims 2 dies a les Terres de l'Ebre per saltar-se el confinament
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de març de 2020 a les 12:30
Actualitzat el 20 de març de 2020 a les 13:07
Et pot interessar
-
Societat La Torre de l'Espanyol clebra la diversitat de l'escola El Tormo amb una «couscousada» popular
-
Societat Els drons comencen a substituir els tractors als arrossars del delta de l’Ebre
-
Societat Així serà la prova d'alertes a dos municipis ebrencs este dijous a la tarda
-
Societat Comencen les obres per connectar a peu el centre de Tortosa amb l’Hospital Verge de la Cinta
-
Societat Els autoconsums col·lectius es disparen a la demarcació de Tarragona amb un augment del 70% en un any
-
Societat «Els herois de Vandellòs I»: el documental que destapa l’accident nuclear que es va evitar a l'Ebre