La Generalitat de Catalunya ha fet públiques les dades del primer trimestre de 2017 incloses a l'informe sobre el mercat de lloguer a Catalunya que elabora la Secretaria d'Habitatge i Millora Urbana del Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge. Este informe utilitza com a font les dades provinents de les fiances dipositades a l'Incasòl, on és obligatori registrar els contractes que se subscriuen a Catalunya.
La mitjana de preus del lloguer d'habitatge al conjunt de les Terres de l'Ebre se situa en els 309,25 euros/mes. Per comarques, la més cara és el Baix Ebre, amb 336,39 euros/mes i un parc de 289 pisos en lloguer. La seguixen la Terra Alta (318,5 euros/mes, però amb només 10 pisos de lloguer), el Montsià (292,33 euros /mes i 196 pisos) i la Ribera d'Ebre 289,8 euros/mes i 35 pisos en lloguer.
El preu del lloguer d'habitatges a les Terres de l'Ebre se situa gairebé a la meitat que la mitjana catalana, que és de 626,06 euros.
El preu del lloguer creix un 9,9% interanual a Catalunya
Les xifres de l'informe mostren que s'han signat 37.262 contractes de lloguer nous a Catalunya durant el primer trimestre de 2017 (un 8,2% més en termes interanuals). A Barcelona ciutat és on el nombre de contractes creix de forma més significativa, un 11,4%. A l'àrea metropolitana de Barcelona (excloent-hi la capital), l'ascens és del 7,6% del nombre de contractes. A la resta de Catalunya, aquest augment se situa en el 6,9%.
VARIACIÓ INTERANUAL DE PREUS DE LLOGUER
Pel que fa a la variació interanual de les mitjanes mensuals del preu del lloguer, durant el primer trimestre de 2017 a Catalunya ha augmentat un 9,9% i assoleix els 626 euros mensuals. A Barcelona ciutat, l'increment anual ha estat de l'11,9% (mitjana de 845 euros mensuals). En el cas de l'àrea metropolitana (excloent-hi la capital), el preu del lloguer ha augmentat un 9,1% en termes interanuals (mitjana de 618 euros mensuals).
La variació trimestral del preu del lloguer entre desembre de 2016 i març de 2017 és del 0,7% a Catalunya. A Barcelona ciutat l'increment és pràcticament pla (d'un 0,2%), mentre que a Catalunya sense Barcelona és de l'1,5%.
MAPA COMARCAL DE PREUS DE LLOGUER
Pel que fa a la resta del territori, l'Informe sobre el mercat de lloguer a Catalunya apunta que el primer trimestre de 2017 han augmentat un 8,7% respecte de l'any anterior els contractes formalitzats a la demarcació de Barcelona i que el lloguer mensual de mitjana en aquesta zona és de 690 euros (un 10,9% més interanual). A la demarcació de Girona, la formalització de contractes ha augmentat un 6% i el lloguer mitjà es situa als 463 euros (un 4% més respecte de l'any anterior). Pel que a Tarragona, l'augment dels contractes ha estat del 5,1% i la renda mitjana del lloguer és de 362 euros, un 4,2%. Finalment, a la demarcació de Lleida, l'augment de contractes en termes interanuals és del 8,6% i el lloguer mensual de mitjana es situa als 420 euros, un 4,4% més que l'any anterior el mateix trimestre.
El preu mitjà del lloguer d'habitatges a les Terres de l'Ebre és de 309 euros al mes
La comarca més cara del territori per llogar un habitatge és el Baix Ebre, amb un preu mitjà de 336,39 euros/mes
ARA A PORTADA
Publicat el 12 de juliol de 2017 a les 11:06
Actualitzat el 12 de juliol de 2017 a les 11:27
Et pot interessar
-
Societat José Luis Arín confia en un pontificat de Lleó XIV continuista però amb una empremta pròpia
-
Societat «Ràpita Olé»: Un dia de germanor, alegria i flamenc a La Ràpita
-
Societat El de Tortosa és l’únic bisbat català que ha enviat un Papa a Roma
-
Societat Tortosa acull el segon Festival de Tunes de les Terres de l’Ebre
-
Societat Les Terres de l’Ebre sumen una nova platja amb Bandera Blava i ja en tenen nou el 2025
-
Societat Tortosa homenatjarà Federico Mayor Zaragoza el 15 de maig