El govern municipal de Tortosa rebutja l'increment d'un 56% de les tarifes que proposa Aigües Tortosa

El soci privat força la convocatòria d'un consell d'administració i l'alcalde demana als grups de l'oposició que també rebutgen la proposta

Publicat el 07 de novembre de 2025 a les 12:07

El govern municipal de Tortosa rebutja l'increment d'un 56% de les tarifes que proposa la part privada de l'empresa Aigües de Tortosa. Els representants al consell d'administració de la part privada, que representen més d'una tercera part del nombre de consellers de la societat, han demanat la convocatòria d'un consell d'administració per presentar i aprovar un estudi econòmic justificatiu de la sol·licitud de tarifa d'aigua potable, comptadors i clavegueram de Tortosa.

"Ens han traslladat una proposta desorbitada i totalment injustificada que des del govern municipal no acceptem", ha explicat l'alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, que ha assenyalat també que d'acord amb l'article 246 de la llei de Societats de Capital està obligat a convocar aquest consell d'administració i debatre la proposta.

L'alcalde ha demanat als grups municipals a l'oposició, Junts per Tortosa i la CUP, que voten també en contra de l'increment de tarifes en el consell d'administració, que està previst per dijous de la setmana que ve. El consell d'administració està format per deu representants: cinc de la part privada i cinc més de la part pública, en representació dels diferents grups municipals. "Aquest augment del 56% no respon als costos del servei, sinó a la voluntat d'aconseguir un nivell de rendibilitat que no correspon amb les obligacions d'inversió i modernització de la xarxa d'aigua que caldria haver executat d'acord amb el contracte", ha dit l'alcalde, que ha avançat també que la proposta del govern és congelar la tarifa.

A més, Jordan ha recordat que la voluntat del govern és la remunicipalització d'Aigües de Tortosa. "És una mala herència del govern anterior, quan es va vendre el 49% de l'EMSP el 2010 es van prioritzar els interessos econòmics del soci privat per damunt de l'interès general", ha manifestat Jordan. En aquest sentit, la part privada d'Aigües de Tortosa planteja un increment del 16% de les despeses de conservació i manteniment, amb una previsió de canvi de més de 15.000 comptadors; una inversió a la xarxa de més d'1 milió d'euros o 790.000 euros en compensació del coneixement tècnic.

"No es poden plantejar ara en únic exercici inversions que no s'han fet en anys, s'han de buscar solucions financeres que siguin sostenibles", ha indicat l'alcalde. "Cal estudiar altres mecanismes interns d'eficiència, revisió de contractes de subministrament energètic, reducció de pèrdues i optimització de processos", ha afegit Jordan.