En marxa la construcció de la nova deixalleria de Flix

Societat

La instal·lació compta amb una inversió d'uns 500.000 euros i es construirà als terrenys de l’antiga depuradora d’aigües

Publicat el 18 de setembre de 2026 a les 16:30
Actualitzat el 18 de setembre de 2026 a les 16:32

L’Ajuntament de Flix ha iniciat este divendres les obres de construcció de la nova deixalleria municipal, un nou equipament que permetrà disposar d’un espai més ampli, funcional i adaptat a les necessitats actuals del servei. L'actuació compta amb una inversió aproximada de 500.000 euros, finançats per l’Agència de Residus de Catalunya i està previst que finalitzi abans d’acabar l’any.

La deixalleria actual es troba ubicada en terrenys propietat d’Ercros i presenta limitacions, especialment pel que fa a l’espai disponible i en els serveis de què disposa. Esta situació dificulta el funcionament ordinari de la instal·lació i l’organització dels diferents residus que s’hi gestionen. Per tot això, la nova instal·lació es construirà als terrenys de l’antiga depuradora d’aigües del projecte de descontaminació de l’embassament.

L'alcalde del municipi, Francesc Barbero, ha detallat que "es tracta d'uns terrenys de més de 2.000 metres quadrats que el Ministeri de Transició Ecològica ens ha oferit a l'Ajuntament de Flix". El batlle ha afegit que la seua construcció "permet aprofitar una part de les infraestructures que havien quedat en desús". 

A més de disposar de més espai per a la recepció i gestió dels residus, la nova instal·lació incorporarà millors serveis i condicions per als operaris que hi treballen, oferint un entorn de treball més adequat, còmode i segur per al personal de la deixalleria. "En breu tindrem una nova deixalleria que millorarà segur el servei que prestem actualment", ha puntualitzat Barbero.

Escull Aguaita com la teva font preferida de Google