El Departament d'Empresa i Treball ha rebut este dimarts l'autorització del Govern per activar la fase de consulta prèvia a l'elaboració del decret que regularà el fons de "transició nuclear", un mecanisme creat per compensar els efectes del tancament de les centrals d'Ascó i Vandellòs. Segons ha detallat l'Executiu, aquest fons estarà dotat amb 24 milions d'euros i se centrarà a finançar "accions de desenvolupament socioeconòmic" i de "transició energètica". L'objectiu principal del nou decret serà regular aquest fons i assegurar-ne una gestió eficient i eficaç, ha apuntat el Govern.
Està previst que el fons de transició serveixi per finançar a les zones afectades per "l'impacte ambiental" de la producció d'energia elèctrica nuclear a les centrals nuclears d'Ascó i de Vandellòs. En este sentit, estan previstes actuacions per fomentar la reactivació a les comarques del Priorat, el Baix Camp, la Terra Alta, la Ribera d'Ebre i el Baix Ebre.
Segons el Govern, es vol potenciar la diversificació econòmica i oferir alternatives als 3.000 llocs de treball directes lligats a unes centrals que van entrar en funcionament entre 1984 i 1988.
El Govern activa els mecanismes previs al fons de transició nuclear d'Ascó i Vandellòs
L'objectiu és compensar el tancament de les centrals i oferir alternatives laborals per 3.000 persones
ARA A PORTADA
Publicat el
26 d’abril de 2022 a
les 13:36
Actualitzat el
26 d’abril de 2022 a les
13:59
Et pot interessar
-
Societat
El Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre esdevé punt oficial per adquirir les noves targetes de l’ATM
-
Societat
El Bisbat restaura el retaule barroc de la Mare de Déu del Carme a la Catedral de Tortosa
-
Societat
Zoom Jove, el nou programa d’acompanyament al jovent de la Ràpita
-
Societat
Adam Tomàs anuncia dos expedients més per desallotjar pisos ocupats
-
Societat
El transport públic de les Terres de l'Ebre entra dilluns al sistema tarifari integrat de l'ATM del Camp de Tarragona
-
Societat
L’Ebre té una línia de tren inactiva i la segona, desastrosa
