El cambrilenc Àngel Vallverdú i Rom ha estat proclamat guanyador de l’edició 2016 del Premi de narrativa Sebastià Juan Arbó, organitzat per la regidoria de Cultura de l’Ajuntament de la Ràpita, amb l’obra No es poden donar tants llagostos a la sibeca. El veredicte del jurat es va donar a conèixer durant la vetllada literària celebrada el divendres 28 d’octubre en un restaurant de la població.
La novel·la guanyadora narra una història en la qual el món dels bastoners i les tradicions té un pes molt important. Àngel Vallverdú, que ha dut a terme anteriorment investigacions sobre el ball de bastons, es va presentar amb el pseudònim Camil XVII. En el seu parlament va agrair el guardó rebut i va destacar el fet que es tractava de la seua primera obra de ficció, amb la qual ha obtingut els mil cinc-cents euros del premi així com la seua publicació dins del segell Capital Books, de l’editorial Cossetània.
El jurat va estar integrat pel professor i escriptor Miquel Reverté, Núria Reverter (filòloga), Marc Duch (filòsof) i Pau Lleixà (tècnic cultural). Eduardo Sánchez, en qualitat de secretari del premi, es va encarregar de llegir el veredicte quan passaven poc minuts de la mitjanit de divendres. En l’acta, el jurat va incloure un apèndix en el qual es posava de manifest l’interès per una altra de les obres presentades a concurs – Fills d’un somni perdut -. El jurat va fer constar la recomanació de tenir en compte esta obra com un text mereixedor de publicació pel seu interès i temàtica rapitenca.
Durant la vetllada literària es va presentar la nova associació cultural Mar de fora i també es va dur a terme una lectura de poemes i fragments literaris d’alguns autors i obres que enguany han celebrat algun tipus d’efemèrides.
El cambrilenc Àngel Vallverdú guanya el premi de narrativa Sebastià Juan Arbó
La novel·la guanyadora, 'No es poden donar tants llagostos a la sibeca' narra una història en la qual el món dels bastoners i les tradicions té un pes molt important

ARA A PORTADA
Publicat el 31 d’octubre de 2016 a les 11:44
Actualitzat el 31 d’octubre de 2016 a les 11:56
Et pot interessar
-
Societat El GEPEC denuncia l'“alt impacte” ambiental de la repotenciació del parc eòlic les Colladetes del Perelló
-
Societat El turisme al litoral ebrenc este juliol: menys gent i menys despesa
-
Societat Què fer el cap de setmana del 8 al 10 d'agost a les Terres de l'Ebre?
-
Societat La URV proposa un bus circular per reduir l’ús del cotxe al delta de l’Ebre
-
Societat El punt lila mòbil atén gairebé 2.000 persones en quinze dies a Tarragona i l'Ebre
-
Societat Horta de Sant Joan fa una crida urgent davant el deteriorament de l’espai natural de Les Olles