"Tal com evoluciona la pandèmia, començarem el curs amb mascareta". Aquesta és la previsió que ha fet aquest dijous al matí el conseller d'Educació, Josep Bargalló. En una entrevista a El Matí de Catalunya Ràdio, ha explicat que hi ha discrepàncies entre els experts pedagògics i els sanitaris en aquesta qüestió.
No obstant això, ha dit que el seu ús dependrà de l'evolució de la pandèmia i ha reconegut que, si es manté la tendència actual, s'haurà de començar el curs amb mascaretes en alguns territoris concrets.
L'obligatorietat de portar mascaretes a les aules es podria sumar a altres mesures com grups d'alumnes reduïts o la presa de la temperatura als assistents al centre. El conseller ha recordat que el 62% dels grups d'infantil i primària tenien un màxim de vint alumnes el 2019 i, per tant, una gran part del sistema educatiu ja compliria amb la ràtio d'entre quinze i vint alumnes per aula. Aquest percentatge es podria elevar enguany al 70%.
[noticiadiari]2/207321[/noticiadiari]
Per ara, tampoc s'ha decidit de quina manera i on es prendrà la temperatura als assistents al centre. "Les escoles tindran els aparells –presa de temperatura, mascaretes, equipaments de prevenció o increments de neteja i desinfecció-. Tot això està preparat. Com es farà és el que estem treballant", ha assegurat Bargalló.
A banda, també ha afirmat que la setmana vinent es faran públiques noves directrius pactades amb Salut per a l'inici del curs escolar. El conseller ha detallat que ambdós departaments mantenen reunions dos dies a la setmana, com a mínim, i ha explicat que és "bastant probable" disposar de noves conclusions en els propers dies.
[noticiadiari]2/207423[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/207321[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/207422[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201967[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/205332[/noticiadiari]
Educació dona per fet que caldrà mascareta a les aules si la pandèmia continua igual
La setmana vinent es faran públiques noves directrius pactades amb Salut per a l'inici de l'escola
ARA A PORTADA
Publicat el 20 d’agost de 2020 a les 10:48
Actualitzat el 20 d’agost de 2020 a les 10:49
Et pot interessar
-
Societat La instal·lació del pont de la Via Verda a Amposta tallarà l'AP-7 i la C-12
-
Societat Acció a Tortosa en memòria de les persones trans i de Sara Millerey
-
Societat Les entitats ecologistes són admeses com a acusació en cas dels abocaments irregulars a Riba-roja d'Ebre
-
Societat Un programa per afavorir el benestar emocional dels alumnes guanya el Campus Challenge de la URV
-
Societat Deltebre, pioner a les Terres de l’Ebre en la xarxa de Destins Turístics Intel·ligents
-
Societat Una forta pedregada a Morella genera problemes viaris i deixa el paisatge blanc