D’aquí a vint dies farà cinc anys de l’incendi més dramàtic que recorden les Terres de l’Ebre. Els Ports van cremar a Horta de Sant Joan en el fatídic foc que va acabar amb la vida de cinc bombers del GRAF Lleida. L’únic supervivent d’aquella unitat atrapada, Josep Pallàs, és un dels testimonis que participen en el documental ‘El gran silenci, Horta de Sant Joan’, que emetrà demà dimarts a les 22.00 hores el programa 'Sense Ficció' de TV3. Un treball que dóna veu als bombers que van treballar contrarellotge per apagar un dels pitjors incendis de Catalunya, que es va desbocar un 21 de juliol quan semblava controlat.
El documental, dirigit per Carles Caparrós amb guió seu i de Josep M. Flores, i produït per Televisió de Catalunya amb la col·laboració de Brutal Media, reconstruix els fets i identifica tots els factors que van poder influir en l’accident. A la vegada convida la societat a reflexionar sobre la necessitat de gestionar bé els boscos. Inclou imatges inèdites en televisió, captades pels Bombers.
Podeu veure aquí el tràiler:
Cinc anys després, l’incendi d’Horta en un documental, este dimarts a TV3
‘El gran silenci, Horta de Sant Joan’, és el títol del treball sobre el foc que va matar cinc bombers | Entre els testimonis, Josep Pallàs, l’únic supervivent de la unitat GRAF Lleida atrapada per les flames

ARA A PORTADA
Publicat el 30 de juny de 2014 a les 17:18
Et pot interessar
-
Societat Els estudiants de segon de Batxillerat ja poden optar al Premi de Recerca Ciutat d'Amposta
-
Societat El Club Nàutic de les Cases nega haver abandonat el port per esperar que quedés desert el concurs
-
Societat La PDE es reactiva i exigeix cabals ecològics reals per a llacunes i badies del Delta
-
Societat El Govern creu que el Club Nàutic de les Cases es va «equivocar» no optant al concurs per gestionar el port esportiu
-
Societat Les Terres de l'Ebre s'integraran a l'ATM del Camp de Tarragona al gener
-
Societat L’Institut Dertosa es paralitza: «No podem tancar el curs ni preparar el vinent amb garanties»