Els primers passos foren complicats, segons explica Fonollosa "el poc suport econòmic per part de l'administració, els impostos elevats i la manca de finançament ha fet que comencem molt a poc a poc en el procés de creació de Franluis".
Primer van iniciar-se amb un parell de cerveses "unes de suau i les altres tipus pilsen, però a poc a poc vam anar fent proves i vam buscar algun tret exclusiu en la nostra cervesa artesana. Ens agrada la idea de crear cultura entorn esta beguda, actualment ne fem unes 7 varietats, cervesa negra, amb mel i romer, suau i natural per als que no els agraden molt fortes, doble malta, pilsen o la darrera amb xile mexicà que ha sorprès molt pel seu contrast".
Franluis va ser la primera marca de cerveses artesanes tradicionals sorgida a cavall entre les Terres de l'Ebre i el Maestrat. El secret no és només l'acurada elaboració del producte sinó també l'impactant imatge i molta cura en el màrqueting; tot això fan que a poc a poc s'haja anat coneixent la marca i fins i tot ara començaran a fer alguna exportació a Alemanya "a part d'oferir un bon producte, per a nosaltres la imatge és molt important, tenim molta cura amb els logotips, busquem imatges que entren visualment i queden a la memòria, que per si soles ja venguen".
Ara esta cultura de cervesa tradicional la volen expandir i van crear fa uns 7 mesos la cervesa "independent 1714" la picant amb dret a decidir o l'artesana amb dret a decidir "a la gent els ha sorprès este nou producte; hem tingut contactes per Barcelona i Girona per començar a introduir-la".
Esta actitud de tirar endavant l'empresa en moments complicats i a donar als productes un valor afegit fa que, després de registrar la marca "independent 1714" -ara en contacte amb diferents productors d'oli- aprofiten la tirada de tot allòa independentista i comencen a comercialitzar també l'oli independent 1714 "és oli verge extra del nostre territori, oli de qualitat, com el producte és bo l'etiqueta és un ganxo que amb l'actualitat que viu el país esperem que se vengue per si sola".
Esta no és l'única iniciativa que estan impulsant, recentment també han creat les cerveses La Morellana, Lo Faro de Vinaròs, El Pont Ampostí, El Faro de Buda i fins i tot algunes que fan al·lusió a municipis, com Peníscola, el Perelló o Tortosa "són llocs on hi ha molt de turisme, en alguns se fan fires artesanes i trobar-te un producte amb el nom del lloc que visites és un atractiu més en les compres dels turistes que no només s'emporten clauers sinó que també busquen algun producte alternatiu, ara quan se visita Morella un també se pot emportar un record en forma de cervesa artesana".
Una marca amb quasi cent anys d'història
A Franluis tenen molta cura amb el màrqueting "moltes vegades ens oblidem de la imatge i cal prestar-hi atenció perquè hi ha coses que primer entren pels ulls, un cop provades si no són de qualitat la gent no repetiria, però el màrqueting és important" d'esta manera se'ls coneix per la cervesa del Pirata, fent al·lusió a una de les etiquetes de la cervesa que més produixen, en fan una edició limitada d'unes 2400 botelles.
El logo de Franluis té història, un dels socis, el Cisco, -gran aficionat també a les motos antigues- va adquirir una marca de motos creada el setembre del 1917, la Zündapp, i el logotip d'esta marca, de la seua propietat, és el que utilitzen per a la comercialització de la cervesa, aviat tenen previst posar-lo als taps de la cervesa per als col·leccionistes de xapes.