'Brots verds' per a periodistes

Publicat el 22 d’agost de 2013 a les 09:23

I ho dic jo que sempre he defensat (i ho seguixo fent) la gran diferència que hi ha entre tots dos costats de l'ESTRETA LÍNIA ROJA QUE DIVIDIX EL PERIODISME I LA COMUNICACIÓ CORPORATIVA I D'EMPRESA, com dos professions diferents que requerixen vocacions i motivacions diferents però que partixen d'un mateix principi: fer arribar el missatge de la manera més planera possible al públic corresponent.
Jo, de vocació inequívocament periodista en el sentit del servei social més estricte, reconec que esta entrega i vocació són la meua carta més preuada, el meu valor addicional professional, allò que me permet detectar i diferenciar el que pot interessar als mitjans i el que no, el que cal treballar mediàticament i el que cal destinar a altres camins comunicatius... I això no ho pot fer tothom si ans no ha conegut el treball als mitjans, les rutines dels periodistes, els interessos dels caps d'informatius...

I això, cada cop més, ho saben també els que se dediquen a la comunicació corporativa i d'empresa. Les habilitats de redacció, l'agilitat, la fluidesa a l'hora de fer un article, la manera de comunicar periodísticament és cada cop més demandada en este món que veuen que l'interès dels ciutadans passa pels continguts de valor (fet que escasseja, per cert) siga a un diari o un web, un blog, el facebook o la publicitat. _CONTINGUTS + ESTRATÈGIA_ és la fòrmula màgica
matemàtica que un bon comunicador ha de dominar. Això sí, no pensem només en la manera de fer del periodisme tradicional, no se tracta ja tan sols de buscar la informació, escriure o explicar bé un història...
El món ha canviat i ara cal dominar LA COMUNICACIÓ ONLINE, LES FUNCIONS DEL COMMUNITY MANAGER, EL PODER DEL SEO, LA USABILITAT I L'ANALÍTICA WEB I TAMBÉ ELS PRINCIPIS DEL MÀRKETING. I això els que ens dediquem a la comunicació, no ho podem passar per alt.
Perquè això és el que fa que aparega este gràfic que me fa tindre esperança en el futur i que denota ja una tendència, que arribarà també al nostre país. I és que malgrat la forta davallada dels mitjans convencionals i impressos, la demanda de periodistes des del juny de 2007 fins avui va en augment segons este quadre de Business Insider perquè no sé si el periodisme ha mort, però les habilitats dels periodistes estic convençuda que van a l'alça.

Si voleu llegir més articles de Maite Ruiz, també podeu fer-ho al seu blog.