L'entitat animalista AnimaNaturalis ha condemnat la mort sobtada d'un bou durant les Festes Majors de la Ràpita este dimarts al envestir un element de la plaça. En un comunicat, els animalistes denuncien que "cada any moren bous en circumstàncies similars a les festes populars per tota Espanya". Segons Aïda Gascón, directora d'AnimaNaturalis a l'Estat, és habitual que els animals es colpegen durant els actes taurins, ja siga amb els diferents elements de la plaça com entre ells, o "pateixen atacs de cor o moren d'esgotament". "Són animals molt forts i gairebé mai arriben a morir, però tampoc expressen el dolor que pateixen i això és el que nosaltres volem fer visible i que tothom en sigui conscient", diu Gascón en el comunicat. AnimaNaturalis cita, a més, exemples recents de bous morts al colpejar-se el cap en places d'Extramdura, Càdiz o Valladolid.
AnimaNaturalis també ha anunciat una concentració de protesta a Amposta abans de l'inici de les festes majors, on tenen lloc el major nombre d'actes taurins de tot Catalunya. Els animalistes i altres ciutadans ebrencs vinculats a este moviment organitzaran un acte simbòlic per rebre els participants d'una protesta anitaurina a nivell europeu. Es tracta de la iniciativa 'Bike for Animals', un tour ciclista organitzat per grups animalistes que sortirà des de Torí el proper 1 d'agost i finalitzarà el dia 17 al arribar a Madrid. Són 2.800 quilòmetres a través del nord d'Itàlia, la costa francesa i catalana i, per suposat, multitud de pobles del País Valencià, Andalusia i Castella on s'hi celebren festes taurines a l'estiu.
Anima Naturalis condemna els incidents de la Ràpita i anuncia una mobilització a Amposta
Els animalistes denuncien que «cada any moren bous en circumstàncies similars» en actes taurins populars

- Imatge del bou mort a la Ràpita instants després de colpejar-se contra un dels obstacles de la plaça -
- S. C.
ARA A PORTADA
-
Cinta Galiana: «Hi ha una manca de lideratge i coordinació sobre els transports a les Terres de l’Ebre» Xavi Llambrich
-
-
El forçut de Deltebre Joan Ferrer és un dels 18 jugadors de «Traitors», el nou programa d’Antena 3 Sílvia Berbís Morelló
-
-
Una experiència immersiva sobre els riscos de l'alcohol, a la final de l’Audi Creativity Challenge 2025
Publicat el 27 de juliol de 2016 a les 17:31
Actualitzat el 02 d’agost de 2016 a les 08:55
Et pot interessar
-
Societat Caixes de peix sostenibles: una aliança entre pescadors i arrossaires per reduir plàstics
-
Societat Hokkaido arriba a Tortosa: un nou restaurant de sushi obrirà este mes
-
Societat Ignasi Blanch crea una làmina solidària per al Projecte Emma contra el càncer de mama
-
Societat Balfegó, premiada pel Cercle d'Economia 2025 pel seu arrelament i expansió internacional