L’Ajuntament d’Amposta potencia l’ús de gots reutilitzables als diferents actes i festes de la ciutat. L’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, acompanyat per la regidora de Polítiques Ambientals, Núria Marco, i el regidor de Turisme i Promoció Exterior, Pep Simó, han presentat este dimecres, 20 d’abril, el projecte per fomentar la reducció de residus en esdeveniments públics. "És un projecte transversal que fa molt de temps que estem treballant. Com a ajuntament organitzem i col·laborem en un gran nombre d’esdeveniments on, molts cops, es genera una quantitat ingent de residus, per això seguim buscant solucions per promoure el reciclatge", deia l’alcalde, Adam Tomàs. L’Ajuntament d’Amposta està adherit a l’Agenda 2030 i treballa en la línia dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
Serà a través de l’empresa Amposta Serveis Municipals (ASERMU) que el consistori s’encarregarà de la gestió dels punts de venda dels gots i de la posterior neteja. La regidora de Polítiques Ambientals, Núria Marco, afegia que "hem aconseguit crear un sistema gestionat des del consistori que ens permeti reduir els residus".
Els gots reutilitzables estaran il·lustrats per l’artista local Hernan en H, qui explicava que el disseny canviarà de forma anual: "Aquest any el Pont Penjant és el protagonista i, com a ampostí, dibuixar-lo és una de les coses que em fa més goig", deia. La primera edició tindrà una tirada de 15.000 gots.
Festa del Mercat
A la Festa del Mercat a la Plaça, que tindrà lloc del 19 al 22 de maig, serà on s’implantarà esta iniciativa: "Començarem a distribuir els gots a la Festa del Mercat, però l’objectiu és que es quedin per a la resta d’actes", afegia Marco, qui destacava que durant l’esdeveniment de recreació històrica hi haurà tres punts de recollida i retorn de gots, que es podran comprar per 1 euro.
El projecte dels gots reutilitzables està finançat parcialment per la Diputació de Tarragona amb una quantia de 9.682 euros, on també s’inclou la campanya de reciclatge de matèria orgànica i el projecte de bosses reciclables destinades als allotjaments turístics.
Amposta impulsa l’ús de gots reutilitzables als actes municipals
Els gots reutilitzables estaran il·lustrats per l’artista local Hernan en H i el disseny canviarà de forma anual
ARA A PORTADA
-
Cinta Galiana: «Hi ha una manca de lideratge i coordinació sobre els transports a les Terres de l’Ebre» Xavi Llambrich
-
-
-
L’atenció en salut mental a infants i joves es dispara a l’Ebre gràcies als nous serveis a domicili Redacció
-
La pel·lícula Sirat, amb la canareva Andrea Queralt a la producció, opta a la Palma d’Or Sílvia Berbís
Publicat el 20 d’abril de 2022 a les 12:23
Actualitzat el 20 d’abril de 2022 a les 12:35
Et pot interessar
-
Societat Caixes de peix sostenibles: una aliança entre pescadors i arrossaires per reduir plàstics
-
Societat Ignasi Blanch crea una làmina solidària per al Projecte Emma contra el càncer de mama
-
Societat Balfegó, premiada pel Cercle d'Economia 2025 pel seu arrelament i expansió internacional
-
Societat El Tren de les Dones: 40 anys de lluita feminista i antimilitarista a Tortosa