Alcanar tindrà finalment un hotel de 4 estrelles i 150 habitacions

Publicat el 20 de març de 2013 a les 18:17

Sofia Cabanes / Alcanar

L'Ajuntament d'Alcanar tirarà finalment endavant la construcció d'un hotel de 4 estrelles a la zona costera. Es tracta d'una inversió privada de 10,6 milions d'euros d'una empresa que s'ha compromès a contractar una setantena de persones de la zona durant la construcció i una cinquantena més en l'entrada en funcionament de l'establiment.

Tot i les reticències inicials dels tres partits de l'oposició, que van tombar en el Ple ordinari del mes de gener una proposta de l'equip de Govern (ERC) de modificació puntual del Pla General d'Ordenació Urbana per canviar els terrenys on s'ha d'ubicar aquest complex de clau de ciutat jardí a parcel•la hotelera, la proposta va acabar tirant finalment avant en el Ple del mes de febrer, després d'una explicació pública de Josep Cerveró, president de la consultoria Grup Cerveró, encarregat de la redacció del Pla de desenvolupament turístic.

La modificació permetrà la construcció d'este hotel de 4 estrelles, promogut per l'empresari aragonès Manuel CHICOTE, administrador general de Promociones Cid 95, que ja va voler fer un complex hoteler per a la tercera edat en esta zona. Tot i que en un inici havia de tractar-se d'un hotel dirigit a esportistes, la proposta s'ha acabat diversificant: "la nostra idea és potenciar no només el turisme estival, sinó el turisme familiar, creant rutes cicloturístiques, d'esports nàutics i fins i tot crear rutes gastronòmiques, potenciant sobretot el turisme familiar d'interior", ha exposat Chicote. L'establiment disposarà de 150 habitacions, amb amplis jardins i piscines, i es construirà en uns terrenys d'uns 10.500 m2 que es troben just davant dels apartaments 'TINA', a Alcanar platja, a tocar de l'antiga N-340.

"Estem molt satisfets de poder posar fil a l'agulla després de tants anys i de veure que encara queden empresaris que volen tirar endavant projectes", ha exposat l'alcalde de la població, Alfons Montserrat. I més quan l'empresari i l'Ajuntament han signat un contracte pel qual Promociones Cid es compromet a contractar personal de la població durant la construcció de l'hotel i també en la seua posterior posada en funcionament, prevista per al 2016.

L'empresa preveu la generació d'uns 70 llocs de treball durant la construcció del complex. Quan l'hotel entre en funcionament, en un primera fase, podrien trobar feina unes "25 o 30 persones" i, quan estiga a ple rendiment, "unes 50 de directes". Si se sumen els indirectes, la xifra pot ascendir a 90 llocs de treball.