L'Ajuntament de Tortosa ha aprovat inicialment este divendres al matí, en un ple extraordinari, la modificació puntual del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM) en els terrenys que ocupa el polígon industrial Catalunya Sud. Es tracta d'un tràmit necessari per fer possible la implantació de l'activitat industrial de Kronospan, que ahir dijous es va donar a conèixer que destinarà una inversió de més de 200 milions d'euros en la construcció d'una planta per a la fabricació i distribució de taulers de fusta.
L'aprovació del POUM ha comptat amb la unanimitat de tota la corporació. L'alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, ha agraït a tots els grups el seu vot favorable, ja que "és molt important que avui fem l'aprovació per unanimitat. Els agraeixo la responsabilitat, perquè sense esta modificació urbanística no podríem portar a terme la implantació d'esta indústria", que ha recordat que suposarà un revulsiu per a l'activitat de Tortosa i de la resta de les Terres de l'Ebre.
La modificació suposa el canvi d'emplaçament, dins del mateix polígon, d'una parcel·la reservada per a equipaments i també el canvi de lloc d'una parcel·la que té consideració de zona verda. Així mateix, també s'ajusten els paràmetres urbanístics. Modificacions, totes, que són necessàries per fer viable la inversió.
Ahir dijous, l'alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, acompanyada del conseller d'Empresa, Roger Torrent, i del director general de Kronospan a Espanya, Javier Macicior, va donar a conèixer la implantació d'esta important multinacional, líder del sector de la transformació de la fusta a tot el món. Això suposarà la creació de 185 llocs de treball directes quan l'empresa entre en funcionament, així com més de 1.500 d'indirectes, a través de les empreses auxiliars que estan vinculades a la mateixa activitat. La previsió amb la qual treballa Kronospan és que puga iniciar la producció a Tortosa al final del 2022.
Els treballs perquè l'arribada de Kronospan a Tortosa es pugués concretar van començar fa més d'un any i han comportat diverses gestions per part de l'Ajuntament juntament amb l'Incasòl, propietari dels terrenys.
Tortosa modifica el POUM per poder implantar Kronospan al Catalunya Sud
Fa més d'un any que l'Ajuntament realitza gestions per agilitzar la tramitació i fer possible la inversió
ARA A PORTADA
-
-
Els pobles afectats per l'incendi de Paüls preparen un pla de xoc per reparar els danys i evitar més desastres Xavi Llambrich
-
El turisme a la zona de l'incendi de Paüls recupera el pols després de les cancel·lacions inicials Redacció
-
Enxampats cinc individus que circulaven amb 28 quilos de cascall per l'AP-7 a l'Aldea Sílvia Berbís Morelló
-
Amposta destinarà 850.000 euros a un Centre d'Interpretació de la Festa i la Cultura dels Bous Redacció
Publicat el 08 d’octubre de 2021 a les 10:00
Actualitzat el 08 d’octubre de 2021 a les 11:58
Et pot interessar
-
Política El republicà Enric Adell és el nou president del Patronat de Turisme de la Diputació
-
Política La CUP vota en contra dels comptes d’Aigües de Tortosa i denuncia el desequilibri estructural del model mixt
-
Política Santa Bàrbara formalitza el relleu a l’alcaldia: Josep Lluís Gimeno d'ERC pren el testimoni d’Antoni Ollés de Junts
-
Política L'alcalde d'Amposta passa balanç al 45% de les accions del PAM assolides a mig mandat
-
Política Gandesa, el quart mandat de Luz i l'únic pacte ebrenc amb el PP
-
Política Móra d’Ebre a mig mandat: promeses, projectes a mitges i un deute que no afluixa