El ple de Tortosa aprova la congelació dels impostos per al 2022 i la rebaixa de l'IBI als immobles amb plaques solars. En la mateixa sessió també s'ha aprovat la creació i composició del consell sectorial de participació ciutadana LGTBI. La sessió ha sigut la primera que ha comptat amb la presència de tots els membres de la corporació al saló de plens, d'ençà de l'esclat de la pandèmia de coronavirus el març del 2020.
El ple ordinari d'octubre a l'Ajuntament de Tortosa ha aprovat la congelació un any més de les ordenances municipals per al 2022. Això suposa que els impostos i les taxes per a l'any que ve es mantinguen sense canvis. La proposta, però, sí que inclou una novetat: el govern municipal ha afegit una ampliació de la rebaixa de la bonificació que s'aplica a l'impost de béns immobles (IBI) a aquells edificis que incloguen sistemes d'obtenció d'energia alternativa, com ara plaques solars. La bonificació passa, per tant, del 20% que s'aplicava fins ara al 40%, sense que existisquen limitacions pel que fa a la tipologia d'edifici ni al seu valor cadastral. D'esta manera, el consistori vol impulsar la instal·lació de més plaques fotovoltaiques al municipi per reduir la petjada de CO2.
El ple també ha aprovat la creació i composició del consell sectorial de participació ciutadana LGTBI, al qual s'afegiran, en els pròxims mesos, els consells de participació en l'àmbit social, el de gènere i el de salut.
Pel que fa a les mocions presentades pels grups municipals, s'han aprovat les mocions de Ciutadans, per demanar la implantació d'un pla de xoc de minimització de les incidències en l'enllumenat públic, i una moció d'Esquerra Republicana, en rebuig al projecte de línia elèctrica aèria de molt alta tensió MAT Valmuel-Begues. Una altra moció sobre la mateixa qüestió, presentada per la CUP, ha sigut rebutjada.
Tampoc ha prosperat la moció presentada conjuntament pels grups de Movem, PSC, Cs i CUP, a petició de diversos col·legis professionals, per a la construcció d'un nou hospital: Junts i ERC hi han votat en contra, fent costat al projecte d'ampliació que actualment hi ha damunt la taula i sense renunciar, han dit, a un possible nou hospital en el futur. L'altra moció de Movem, per declarar Tortosa com a àrea amb mercat tensionat per als propers cinc anys, ha sigut rebutjada, com també l'altra d'ERC, per aprovar una ordenança municipal de promoció de les instal·lacions d'autoconsum amb energia fotovoltaica, que arribava després de l'aprovació de la rebaixa de l'IBI.
Tortosa congelarà els impostos i aprova la rebaixa de l'IBI als immobles amb plaques solars
La sessió també ha aprovat la creació i composició del consell sectorial de participació ciutadana LGTBI

- Plaques solars -
- Adrià Costa
ARA A PORTADA
-
-
Els pobles afectats per l'incendi de Paüls preparen un pla de xoc per reparar els danys i evitar més desastres Xavi Llambrich
-
El turisme a la zona de l'incendi de Paüls recupera el pols després de les cancel·lacions inicials Redacció
-
Enxampats cinc individus que circulaven amb 28 quilos de cascall per l'AP-7 a l'Aldea Sílvia Berbís Morelló
-
Amposta destinarà 850.000 euros a un Centre d'Interpretació de la Festa i la Cultura dels Bous Redacció
Publicat el 05 d’octubre de 2021 a les 13:30
Actualitzat el 05 d’octubre de 2021 a les 13:32
Et pot interessar
-
Política El republicà Enric Adell és el nou president del Patronat de Turisme de la Diputació
-
Política La CUP vota en contra dels comptes d’Aigües de Tortosa i denuncia el desequilibri estructural del model mixt
-
Política Santa Bàrbara formalitza el relleu a l’alcaldia: Josep Lluís Gimeno d'ERC pren el testimoni d’Antoni Ollés de Junts
-
Política L'alcalde d'Amposta passa balanç al 45% de les accions del PAM assolides a mig mandat
-
Política Gandesa, el quart mandat de Luz i l'únic pacte ebrenc amb el PP
-
Política Móra d’Ebre a mig mandat: promeses, projectes a mitges i un deute que no afluixa