L'Ajuntament de Tortosa ha aprovat per unanimitat sol·licitar una subvenció destinada a construir, equipar i posar en marxa dos llars d'infants públiques a la ciutat, als barris del Temple i de Ferreries. Es tracta de dos projectes amb un pressupost de 683.952 euros i 74 places cadascun, uns equipaments que es preveu posar en marxa el curs 24/25. La CUP i Junts per Tortosa han donat suport a l'acord, amb l'esmena dels darrers perquè el consistori amplie la petició de recursos per incloure també les futures despeses de subministrament i funcionament (uns 70.000 euros més per centre). L'alcalde Jordi Jordan ha apuntat que s'analitzarà si és possible i ha celebrat que es comence a treballar per crear places públiques infantils a la ciutat.
El debat al plenari sobre les ajudes per construir dos llars d'infants a Tortosa ha portat també retrets pel tancament de la llar d'infants de la Creu Roja. L'equip de govern, format per Movem-PSC i ERC, ha defensat que la municipalització del centre no estava a punt i que calia licitar tant el lloguer de l'equipament com l'externalització del servei, uns tràmits que requerien un mínim de sis mesos per resoldre's. La CUP ha demanat "un exercici de transparència" al govern municipal per esclarir les causes del tancament, tot i que ja assenyalat que "no és atribuïble" al nou equip de govern.
En la sessió ordinària d'este dilluns, també s'ha aprovat el compte general de l'Ajuntament de Tortosa de 2022, amb una reivindicació per part de Junts de la situació econòmica del consistori a final de l'any passat. L'alcalde ha recordat que les referències que ha fet el nou equip de govern a algunes dificultats econòmiques o l'adjudicació de gairebé la totalitat del romanent han estat en relació amb els comptes de 2023. Tot els grups han votat a favor excepte la CUP, que s'ha abstingut.
Tortosa aprova demanar ajuts per construir dos noves llars d'infants públiques
Política
Junts demana esmenar l'acord i ampliar la petició de finançament per a despeses de funcionament dels centres
ARA A PORTADA
-
Política Móra d’Ebre separarà els expedients de l’ampliació de la residència i la modificació urbanística Joan Navarro
-
Política L’oposició de Móra d’Ebre acusa l’alcalde de posar en risc l’ampliació de la residència per interessos familiars Joan Navarro
-
Política Un exsecretari municipal de l’Ampolla assegura que Arasa va desoir els advertiments sobre els contractes investigats ACN
-
Societat La Fiscalia retira les acusacions a nou processats del cas Efial i rebaixa la petició de presó a Antoni Martos ACN
-
Societat L’exalcalde de l’Ametlla de Mar atribueix a la gestió del patrimoni familiar els 2,4 milions a Andorra ACN
Publicat el
18 de setembre de 2023 a
les 20:46
Actualitzat el
18 de setembre de 2023 a les
20:53
Et pot interessar
-
Política
El Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua
-
Política
Tortosa aprovarà la cessió de dos solars per construir 50 pisos de lloguer assequible
-
Política
El govern espanyol preveu un règim específic per a la gigafactoria d’IA de Móra la Nova
-
Política
El ple d’Amposta debatrà la redistribució d’un milió d’euros del pressupost municipal
-
Política
ERC Alcanar confia en Marc Chavalera per encapçalar les municipals del 2027
-
Política
«La immigració posa en evidència el pes brutal de l'atzar geogràfic a les nostres vides»
